Close Menu
  • Acasa
  • Administratie
  • Companii
    • Afaceri internationale
    • Auto/Transport
    • Energie/Mediu
    • IT&C
  • Financiar
  • Analiză
  • Sanatate
  • Educație
  • Diplomație
  • Timp liber
    • Cultura
    • Lifestyle
    • Sport
  • Eveniment
What's Hot

Ambasadoarea Greciei la Bucuresti, discutii cu Ministrul Culturii accent pe domenii de impact

27/09/2025

FOARTE BINE: Primaria Capitalei elimina afisele lipite ilegal in oras

25/09/2025

Se reface carosabilul pe marile bulevarde din capitala

25/09/2025
Facebook X (Twitter) Instagram
  • Despre noi
  • Contact
Facebook YouTube
Bucuresti Business – Despre afaceri. Zi de zi
Publicitate
sâmbătă, septembrie 27
  • Acasa
  • Administratie
  • Companii
    • Afaceri internationale
    • Auto/Transport
    • Energie/Mediu
    • IT&C
  • Financiar
  • Analiză
  • Sanatate
  • Educație
  • Diplomație
  • Timp liber
    • Cultura
    • Lifestyle
    • Sport
  • Eveniment
Bucuresti Business – Despre afaceri. Zi de zi
Home»Industrie si companii»Auto/Transport»Un nou Metrou fabricat in Brazilia, de luni in… Bucuresti!
Auto/Transport

Un nou Metrou fabricat in Brazilia, de luni in… Bucuresti!

By editor24/05/2024Niciun comentariu3 Mins Read
Share Facebook Twitter Pinterest Copy Link LinkedIn Tumblr Email VKontakte Telegram
Share
Facebook Twitter Pinterest Email Copy Link
Demo

Luni, 27 mai, la București urmează să ajungă al doilea tren de metrou fabricat în Brazilia pentru Metrorex. A fost botezat „Ilfov” și o să fie coleg cu „Giurgiu”, în scurt timp, după finalizarea testelor, pe Magistrala 5. Anunțul a fost făcut de președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, Mihai Barbu.

Metroul bucureștean este un sistem de transport care deservește capitala României, București. Construită în anii 1970 de către Întreprinderea „Metroul” București și deschisă pe 16 noiembrie 1979 sub administrarea Întreprinderii de Exploatare a Metroului, rețeaua s-a dezvoltat rapid până în 1989.

De-a lungul secolului XX au existat mai multe discuții și planuri de creare a unui sistem de metrou în București, însă de-abia în anul 1972, în urma aglomerării transportului de suprafață, a fost realizat un plan de execuție a metroului. Construcția primului tronson a început în 1975 și a fost realizată de unitățile de construcții din cadrul unor ministere, fiind terminată în 1979. Stațiile au fost realizate cu un aspect simplu, favorizând traficul mare de călători, iar materialul rulant a fost construit exclusiv în România, la Arad. În perioada 1979-1989 extinderea rețelei a continuat într-un ritm alert.

La sfârșitul anului 2020, rețeaua de transport a metroului bucureștean se întindea pe 79,26 km de cale dublă, existând cinci magistrale cu 63 de stații, iar distanța medie între două stații este de 1,5 km. Rețeaua de metrou deține doar 4% din lungimea de transport public a orașului București și circa 20% din volumul total al călătorilor. În 2019, metroul din București a transportat 145,226325 milioane de pasageri, cu o medie zilnică în zilele lucrătoare de 600.000-800.000 de călători.

Datorită faptului că rețeaua de transport de suprafață este administrată de o altă companie decât metroul, deși există câteva stații intermodale, integrarea între transportul subteran și cel de suprafață este mai redusă decât ar fi de dorit. Inclusiv sistemul de tarifare este diferit, deși există un bilet comun STB-Metrorex. Prețul biletelor de metrou este stabilit de Ministerul Transporturilor prin ordin, iar plata călătoriei se face prin cartele magnetice și carduri RFID, fiind posibilă inclusiv plata directă cu cardul bancar.

Planurile de dezvoltare viitoare ale metroului includ extensii ale primelor trei magistrale, finalizarea magistralelor 4 și 5 până la Gara Progresul, respectiv până la depoul Pantelimon, precum și construcția a încă două magistrale (M6 Gara de Nord-Aeroportul Otopeni și M7 Colentina-Rahova). În afară de M7, restul proiectelor au fost începute și se aflau la sfârșitul anului 2020 în diverse stadii de implementare. În paralel se derulează proiecte de modernizare a infrastructurii și instalațiilor existente.

Infrastructura rețelei este una specifică transportului subteran, incluzând peroane standard, acces pentru persoanele cu handicap în majoritatea stațiilor și sisteme de informare a călătorilor. infrastructura de comunicații și instalațiile sunt și ele adaptate mediului subteran. Ecartamentul și semnalizarea sunt compatibile cu cele are C.F.R., însă alimentarea se face la o altă tensiune, prin a treia șină sau prin pantograf în depouri.

Materialul rulant include trei tipuri de trenuri, pe lângă modelele IVA (Bucharest Metro 1) construite la Arad fiind achiziționate după 2000 și trenuri Bombardier Movia 346 (BM2 și BM21 fiind cele cu panouri LED de informare stații în vagoane) și CAF (BM3). În 2020 a fost semnat contractul pentru achiziția unui al patrulea tip, Alstom (BM4) și care va circula pe magistrala 5. Toate trenurile au dimensiuni fizice asemănătoare, adaptate liniilor existente, și toate includ sisteme de control și/sau conducere automată, compatibile cu sistemele de semnalizare de pe linii.

foto: ziare.com

brazilia metrou
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Telegram Copy Link
editor

Related Posts

Auto/Transport

Capitala celebreaza Saptamana Europeana a Mobilitatii! Avem DETALIILE

16/09/2025
Auto/Transport

Care sunt cele 9 oferte de la mari firme internaționale de inginerie pentru proiectarea noului Terminal al Aeroportului Henri Coandă -cel mai mare proiect de infrastructură aeroportuară din România

16/09/2025
Auto/Transport

Transporturi internaționale – soluții moderne pentru afaceri și persoane fizice

11/09/2025
Auto/Transport

Restricţii de trafic, începând din această noapte, pe DN 1: Se lucrează la viitoarea staţie de metrou „Otopeni”

10/09/2025
Auto/Transport

Ducati, campioană la constructori pentru al șaselea an consecutiv în MotoGP

08/09/2025
Administratie

INFO Util: Incep lucrarile de reabilitare a caii de rulare a tramvaielor pe Bd. Theodor Pallady. Traseele de transport public din zona vor fi reorganizate

04/09/2025
Add A Comment

Comments are closed.

250x250 4
250x250 4
Cele mai noi

Ambasadoarea Greciei la Bucuresti, discutii cu Ministrul Culturii accent pe domenii de impact

27/09/2025

FOARTE BINE: Primaria Capitalei elimina afisele lipite ilegal in oras

25/09/2025

Se reface carosabilul pe marile bulevarde din capitala

25/09/2025

Bucuresti: Destine si personaje celebre prind viata la Nocturna Bibliotecilor 2025

24/09/2025
Populare

FRF acorda 1,68 milioane euro membrilor afiliati; cum se dau banii

01/10/2020

4.000 de copii din București vor beneficia de un sprijin de 500 de lei pentru achizitionarea unei perechi de ochelari

14/05/2020

Inca o cladire din Bucuresti a fost reabilitata, pe Bulevardul Regina Elisabeta

06/08/2020
curs competente antreprenoriale
 
Facebook YouTube

Parteneri

  • Primar PH
  • Ardeal Business
  • Brașov Business
  • Constanța Business
  • Craiova Business
  • Iași Business
  • Prahova Business

Parteneri

  • Teo Smile
  • Teo Smile Blog
  • Stoma 24
  • Prahova Medicala
  • News Medical
  • Teo Smile Kids
  • Fotbal Prahovean

Parteneri

  • 10 Travel
  • Gold Travel
  • Locații de Top
  • Construcții Smart
  • 24 Cars
  • Reușita TV

Subscribe

Abonează-te pentru a primi cele mai noi știri

© 2025 București Business By Reusita Business Group. Toate drepturile rezervate.
  • Politică de confidențialitate
  • Termeni și condiții
  • Publicitate
  • Contact

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.