𝗣𝗿𝗲𝗹𝘂𝗻𝗴𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗚𝗵𝗲𝗻𝗰𝗲𝗮 – 𝗶𝗻𝗰𝗲𝗽𝗲 𝗹𝗶𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁𝗶𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝗮 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿!

E OFICIAL: Astăzi a fost transmisă spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice ANAP documentația de atribuire privind execuția lucrărilor pentru proiectul de 𝘀𝘂𝗽𝗿𝗮𝗹𝗮𝗿𝗴𝗶𝗿𝗲 𝗣𝗿𝗲𝗹𝘂𝗻𝗴𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗚𝗵𝗲𝗻𝗰𝗲𝗮 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗕𝗿𝗮𝘀𝗼𝘃, 𝘃𝗶𝗶𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹 𝘁𝗲𝗿𝗺𝗶𝗻𝗮𝗹 𝗮𝗹 𝘁𝗿𝗮𝗺𝘃𝗮𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 𝟰𝟭 𝘀𝗶 𝗣𝗮𝘀𝗮𝗷𝘂𝗹 𝗗𝗼𝗺𝗻𝗲𝘀𝘁𝗶 (tronson de drum preluat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR).

Proiectul prevede:

– lărgirea la 4 benzi a străzii Prelungirea Ghencea, între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești, precum și conexiunea cu infrastructura existentă (pasajul Domnești) 

– realizarea pistelor pentru biciclete

– amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 m și piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m

– modernizarea sistemului de iluminat

– realizarea sistemului de canalizare pluvială

– amenajarea a 2 stații de autobuz

– amenajarea unei zone mediană 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai printr-o investiție viitoare a Primăriei Municipiului București

– amenajarea unor intersecții semaforizate:

* intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Acces Cartierul Latin (km 4+710)

* intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Accese (km 4+850)

* trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220)

„Traseul sectorului de drum se află pe teritoriul administrativ al Municipiului București (Sectorul 6) și al județului Ilfov (Bragadiru și Clinceni) și este cuprins între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești.

Având în vedere creșterea semnificativă a valorilor de trafic din ultimii ani din zona Prelungirii Ghencea, realizarea acestei conexiuni între Pasajul Domnești și Prelungirea Ghencea va facilita dezvoltarea și mărirea capacității de transport, reducerea timpului de călătorie, precum și creșterea gradului de asigurare a serviciului public de transport, prin aducerea liniei de tramvai și implementarea proiectului Tren Metropolitan București-Ilfov.

Cum spuneam și data trecută, pentru că știu că doar lărgirea bulevardului și, în general, investițiile în infrastructura rutieră fără integrarea acestora cu sistemele de transport public, nu vor rezolva definitiv problema traficului, 𝗽𝗿𝗼𝗽𝘂𝗻 𝗣𝗿𝗶𝗺𝗮𝗿𝗶𝗲𝗶 𝗖𝗮𝗽𝗶𝘁𝗮𝗹𝗲𝗶 𝘀𝗮 𝘀𝘁𝘂𝗱𝗶𝗲𝘇𝗲 𝗶𝗺𝗽𝗹𝗲𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘂𝗻𝘂𝗶 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁 𝗽𝗿𝗶𝘃𝗶𝗻𝗱 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘂𝗻𝗲𝗶 𝗯𝗲𝗻𝘇𝗶 𝘂𝗻𝗶𝗰𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗮𝘂𝘁𝗼𝗯𝘂𝘇𝗲 𝗽𝗲 𝗣𝗿𝗲𝗹𝘂𝗻𝗴𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗚𝗵𝗲𝗻𝗰𝗲𝗮, 𝗱𝗲 𝘁𝗶𝗽 𝗕𝗥𝗧 (𝗕𝘂𝘀 𝗥𝗮𝗽𝗶𝗱 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗶𝘁), 𝗱𝘂𝗽𝗮 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿.

Această bandă unică pentru autobuze poate fi implementată pe zona mediană unde este prevăzută linia de tramvai și poate fi funcțională până la momentul în care se va realiza infrastructura necesară circulației tramvaiului. Așa cum am mai spus, integrarea acestor elemente de transport (infrastructură rutieră, mijloace de transport în comun rapid și predictibil) reprezintă cheia descongestionării traficului rutier în zona marilor orașe”, a transmis Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

 Acest proiect se realizează la solicitarea și în colaborare cu Consiliul Județean Ilfov – prin domnul președinte Hubert Thuma, cu Primăria orașului Bragadiru – prin domnul primar Gabriel Lupulescu, cu Primăria comunei Clinceni – prin domnul primar Adrian Budeanu și cu Primăria comunei Domnești – prin domnul primar Ghiță Adrian.

 Sursa de finanțare este din fonduri externe nerambursabile.