Site-ul Club Feroviar informează: „Verificări făcute vineri dimineața la un depou CFR Călători au indicat consum de substanțe psihoactive la un mecanic de locomotivă. Acesta ar fi bănuit de consum de cannabis”.
Revizoratul Siguranța Circulației împreună cu organele de poliție ar fi testat vineri dimineață la un depou, cel mai probabil București Călători, pe D.B., mecanic de locomotivă, rezultatul indicând consumul de substanțe psiho-active, anume canabis. Testarea a fost făcută cu aparat Drug-test, iar salariatul a fost dus la INML pentru recoltare de probe biologice, potrivit unor surse neoficiale consultate de Club Feroviar.
Acestea afirmă însă că aparatele dau deseori rezultate fals-pozitive. Rezultatele de la INML vin în aproximativ 3-4 luni, chiar și un an, precizează clubferoviar.ro .
Potrivit sursei care transmite informatia teribilă, reprezentanți ai ASFR au informat zilele trecute că recent două permise au fost suspendate pe o perioadă de 90 de zile pentru executarea serviciului de către personalul cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei feroviare sub influenţa băuturilor alcoolice şi/sau a substanţelor psihoactive, două permise suspendate pe o perioadă de 60 de zile pentru părăsirea locomotivei de către mecanicul de locomotivă, fără respectarea prevederilor prevăzute în normele naţionale de siguranţă feroviară şi/sau în sistemele de management al siguranţei proprii operatorului economic angajator, iar un permis a fost suspendat pe o perioadă de 60 de zile pentru depăşirea semnalelor fixe sau mobile care „ordonă oprirea” ori „manevra interzisă”, a indicatoarelor care interzic trecerea ori a mărcilor de siguranţă de către convoaiele de manevră, locomotivele izolate sau alte vehicule feroviare la manevră, fără respectarea prevederilor prevăzute în normele naţionale de siguranţă feroviară.
„Măsurile respective sunt de natură să conducă la îmbunătăţirea siguranţei pe căile ferate din România şi să prevină producerea unor accidente şi incidente feroviare care pot avea drept cauză factorul uman”, a declarant Petru Bogdan, directorul ASFR.
De precizat: în informarea publicată NU este indicată locația.
Vă închipuiți ce catastrofă ar putea produce neatenția unui conductor de tren aflat sub influența stupefiantelor???
*** Ce responsabilităţile are un mecanic de locomotive?
Tractarea în condiţii de siguranţă a trenurilor, conform legislaţiei în vigoare;
Să cunoască secţiile de circulaţie pe care remorca trenul, PTE ale staţiilor de cale ferată, RTE al liniilor ferate industriale, unde urmează să-şi desfăşoare activitatea;
Să cunoască operaţiunile de remizare, respectiv punere în serviciu, pentru tipul de locomotivă pe care o conduce;
Să cunoască, să respecte şi să aplice în totalitate conţinutul actelor normative şi reglementărilor specifice funcţiei pe care o îndeplineşte, conform sigurantei circulatiei.
Principalele cerinţe pentru un astfel de post:
– De bază: Minim studii medii
– De specialitate: studii de specialitate în domeniul conducerii locomotivelor pentru trenuri de marfă şi călători;
– avizele medical şi psihologic, în termen de valabilitate conform legislaţiei în vigoare;
– certificatul pentru confirmarea periodică a competenţelor profesionale generale;
– permisul/permisele de conducere tip locomotivă şi autorizaţia/autorizaţiile specifice activităţii de manevră, conducere a trenurilor, conducerea trenurilor pe pante mari, activitate în sistem simplificat (fără mecanic ajutor), conform reglementărilor specifice si in termen de valabilitate.
Foto: clubferoviar.ro