Rețeaua de tramvaie din București acoperă toate sectoarele din oraș, iar după miezul nopții, personalul STB asigură mentenanța acesteia. În rândul utilajelor folosite se află și un tramvai Rathgeber unicat atât în Municipiu, în toată țara, cât și peste granițe, în lume. Aceasta are numărul de parc 2416, iar împreuna cu remorca sa, vehiculul este utilizat drept stropitor.
Tramvaiul a fost adus la București din orașul München (Germania), în anii ‘90, atunci când mai multe exemplare au fost cumpărate de la același operator. A circulat constant pe anumite trasee din oraș, fiind deținut de către Depoul Dudești.
DEMN DE ȘTIUT: Astăzi, ceea ce îl face unicat este anul de fabricație – 1957, iar despre remorca sa cu numărul de parc 3474, site-ul transphoto.org notează că anul de ieșire din fabrică a fost 1959. La nivel global, alături de cele de la București, mai există incă două astfel de modele funcționale – unul dintre acestea este deținut de către muzeul de tramvaie din Hanovra, Germania, iar celălalt se află în orașul natal, München, fiind folosit pentru curse speciale sau evenimente de Crăciun din localitatea bavareză. Interesant este faptul că acest tramvai deținut de către STB S.A. este unicul din lume folosit drept stropitoare.
Cele două vehicule cuplate călătoresc prin tot orașul în cursul nopții, în funcție de zona decisă. Prin grija angajaților STB, sunt spălate atât bordurile, refugiile și peroanele stațiilor, cât și gardurile care delimintează partea carosabilă de calea de rulare a tramvaielor.
Tramvaiul stropitor Ratgheber al STB SA este denumit, intern, Vagon Utilitar pentru Curățat Șina. Pe scurt, VUCS. Ambele vehicule au un interior adaptat acestei descrieri, fiind dotate cu rezervoare imense de apă. Postul de conducere, farurile exterioare, becurile din interior nu au suferit modificări notabile de aspect, iar pe pereții unuia dintre ele, se află o hartă din perioada în care vehiculele nemțești au sosit la București. Tramvaiele sunt utilizate doar pe timp de primăvară, vară și toamnă, deoarece pe timpul sezonului rece, ele intră într-un program de revizie în interiorul Uzinei de Reparații Ateliere Centrale București.
Luând în considerare povestea sa, istoricul și folosința, putem afirma cu vârf și îndesat faptul că STB SA are în parcul său de vehicule un tramvai unicat, de patrimoniu, iar toate acestea nu ar fi fost posibile fără grija și iscusința anagajaților societății de transport.