Un an de stagiatură în școală, cu un mentor anume- asta îi așteaptă de acum încolo pe viitorii profesori, proaspăt absolvenți de studii universitare- cel puțin în viziunea ministrului Educației.
Acesta spune că, înaceastă perioadă de… stagiatură, cei care vor să devină profesori vor fi încadrați cu jumătate de normă. Așadar, aceasta va fi noua cale de acces în cadriera didactică, potrivit anunțului făcut de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Oficialul a detaliat subiectul a prezentat câteva dintre noutățile incluse în viitoarea lege a educației la o conferință a Institutului Aspen, în cursul zilei de vineri.
Astfel, am aflat că, după absolvidea studiilor universitare, cine vrea să devină profesor „nu mai intră direct la clasă”, ci „faci un an de stagiatură”. Potrivit proiectului, în acest an special, viitorul dascăl beneficiază de sprijinul unui mentor – mentorul este un profesor cu experiență care va fi degrevar parțial de norma didactică pentru aceste activitați. În plus, profesorii mentori vor fi plătiți pentru orele suplimentare pe care le fac peste norma redusă stabilită, a mai spus ministrul.
„Profesorul este factorul determinant în școli. Avem un sistem în care am regândit cariera didactică. După absolvirea studiilor universitare nu mai intri direct în clasă, faci un an de stagiatură. În acel an de stagiatură o să ai o normă de predare redusă la jumătate, spre exemplu, o să beneficiezi de un mentor. Ca să poți beneficia de un mentor, un profesor cu experiență, acel mentor trebuie să aibă și el la rândul lui norma de predare redusă, pentru a avea timp. Ce prestează în plus, ca activitate de mentorat, să fie plătită, și asta necesită resurse, deci toate măsurile necesită resurse financiare. La finalul stagiaturii să dai un examen de licențiere pentru intrarea în corpul profesorilor. Sunt lucruri care, repet, conceptual sunt puse la punct și am mizat pe încrederea dumneavoastră în momentul în care voi face publice proiectele de lege așa cum le-am gândit și asta se va întâmpla într-o perioadă de peste câteva zile, cu siguranță, veți vedea traducerea juridică a concluziilor proiectului România educată. Dar finanțarea va rămâne un factor esențial”, a subliniat Sorin Cîmpeanu, conștient, în ceasul al XIII-lea că rolul dacsălilor în societate este unul major în cel mai profund sens.
„La finalul stagiaturii să dai un examen de licențiere pentru intrarea în corpul profesorilor”, a declarat ministrul Educației.
Drept este că se impune un accent mult mai categoric pe pregătirea și atenția față de CARIERA DIDACTICĂ, temelie a societății, pe toate palierele!!! Peste acea „epică” Titularizare, bagatelizată în formalități și… „minusuri”, „răstignită” în ritualuri și metodologii care mai rău fac decât bine și care, adesea, se lăsa cu note și rezultate care nu oglindeau nicicum gîndire și pregădirea candidaților…