Astazi, retelele sociale fac parte integranta din viata noastra, atat personala, cat si profesionala, si participa la dezvoltarea oricarei afaceri.

De aceea, o agentie digital marketing competenta se orienteaza cu precadere spre formarea unei imagini cat mai bune a clientilor sai pe retelele sociale.

O companie are la dispoziție multe mijloace pentru a-si promova valorile catre un public larg. Retelele de socializare se numara printre instrumentele cele mai eficiente care transmit informatii rapid catre publicul tinta. Majoritatea companiilor, din toate domeniile de activitate au azi conturi de business pe retelele de socializare: Facebook, Twitter, Instagram sau chiar LinkedIn.

O agentie profesionista de Marketing Online se straduieste sa defineasca pentru clientii sai o strategie cat mai potrivita, menita sa atraga atentia publicului si a clientilor.

Inainte de aparitia internetului si a notiunii de rețtele sociale online, existau deja retele sociale care transmiteau la fel de bine informatii. Da, inainte de acest fenomen digital, companiile si-au consolidat notorietatea si si-au extins portofoliul de clienti datorita in special a reclamei directe, ”din gura in gura”. Prin urmare, informațiile au fost transmise fizic si nu virtual , insa insa epoca moderna pune din ce in ce mai mult accent pe spatiul virtual.

Astazi, termenul de retele sociale se refera la toate site-urile web care fac posibila construirea unei retele de prieteni sau relatii profesionale si furnizarea membrilor acestora anumite instrumente si interfate pentru interactiune, prezentare si comunicare. 

Cele mai cunoscute retele sociale sunt Facebook, Twitter, Linkedin, Viadeo, Instagram, Pinterest etc. YouTube poate fi, de asemenea, considerat o retea sociala, datorita instrumentelor de interactiune intre membrii sai. Succesul multor branduri pe principalele retele sociale au condus la o mai eficienta promovare social media.

Care-i rostul promovarii pe retele sociale a unei afaceri ?

Rețelele sociale au mai multe functii. Pentru un individ, ii vor permite sa-si „largeasca” cercul de prieteni. Pentru un profesionist, aceste retele sociale au un rol complet diferit. Datorita lor, companiile  pot sa devina cunoscute, sa isi dezvolte notorietatea , iar mesajul lor ajunge la un numar mai mare de persoane.

O data ce o agentie specializata in digital ajunge sa creasca vizibilitatea unui brand, se va cladi o comunitate, in jurul companiei, adunand un numar din ce in ce mai mare de fani. Dintre cei interesati de marca, multi ajung clienti, iar apoi e nevoie de patrarea si fidelizarea lor.

Retelele sociale subliniaza notorietatea companiei:

Prezența companiilor si marcilor pe retelele sociale este din ce in ce mai globalizata. Aceste profiluri pe retelele sociale constituie un adevărat vector de comunicare si difera de alte medii prin costul lor mai redus si usurința de directionare. De fapt, fiecare companie are acum o pagina pe o retea sociala profesionala, care ii permite sa-si expună valorile unui numar imens de persoane si astfel sa-si dezvolte notorietatea. Companiile au astfel un contact direct cu clientii lor.

Extinderea portofoliului de clienti si obtinerea loialitatii fata de brand:

Majoritatea companiilor au propria pagina Facebook sau un cont Twitter, unde pot informa clientii despre produse noi sau evenimente speciale. Informatiile vor fi transmise foarte repede, dar mai ales transmise persoanelor potrivite. Prin intermediul acestor pagini, companiile colecteaza opiniile clientilor lor si stabilesc o legatură directa cu aceștia, ceea ce creeaza un sentiment de apartenenta la un grup.

Clientul se simte ascultat si sustinut si apoi poate recomanda compania in cauza cercului sau de prieteni. O afacere stabila pe retelele de socializare va fi mai usor sa retina clientii, mai ales prin conexiunile pe care le stabileste cu ei prin postari si interactiuni pe pagina.

Fiecare agentie de marketing digital are propriile metode prin care evidentiaza profilele clientilor sai in mediul retelelor sociale. Promovarea afacerilor pe acest gen de retele a devenit un mod popular, eficient si relativ ieftin de publiciate

Evident, social media este un atu esential pentru companiile care doresc sa comunice despre valorile firmei lor, rapid si eficient. Aceste retele sociale au schimbat modul in care folosim internetul, i-au oferit un aspect mai colectiv, aducand oamenii impreuna în jurul unui subiect comun.

 Utilizatorul de internet nu mai este cititor, ci devine autor. Cu toate acestea, utilizarea acestor retelele sociale se confrunta cu anumite limitari, inclusiv dependenta. Asa cum stim, oameni nu se mai pot lipsi de retelele sociale , fiind mereu conectati. Aceste limite insa pot fi intrebuintate de agentiile specializate, evident in folosul clientilor lor.

Daca inca nu te-ai decis cum sa abordezi promovarea firmei tale pe retelele sociale, agentia re7consulting din Bucuresti iti sta la dispozitie, cu experienta indelungata si numeroase campanii de succes pentru clientii sai, in mediul atat de provocator al retelelor sociale. (P)