„Dragi locuitori ai Sectorului 5,

Au trecut aproape 4 luni de când am devenit primarul vostru. Mai exact, 114 zile. Vreau să vă mulțumesc încă o dată pentru încrederea pe care mi-ați acordat-o prin votul vostru și vă rog să aveți răbdare.

Nu pot face în 3 luni ce nu au făcut alții într-un deceniu.

Știu că aveți așteptări și este normal. Știu că vă doriți să modernizăm cât mai repede sectorul nostru. Știu că vreți blocuri reabilitate, parcări, școli modernizate sau parcuri, însă nu pot face minuni în doar 3 luni. Nu pot transforma sectorul peste noapte, nu pot face în 3 luni ce nu au făcut alții într-un deceniu, pentru că vistieria primăriei este goală. Am toată dorința să facem lucrurile să meargă. Ușor, ușor vom pune cărămidă peste cărămidă pentru a reconstrui sectorul. Trebuie să fiu sincer cu voi, așa cum v-am promis de la început. Mulți mă acuză când văd blocuri nereabilitate, gropi pe străzile din sector sau parcuri în paragină. Nu este rea voință și vă rog doar să aveți răbdare. Cum mai bine de 10 ani ați așteptat ca lucrurile să se schimbe în bine, fac apel la îngăduința voastră până când echipa mea de consilieri va finaliza mai multe proiecte și pe care le vom supune aprobării în Consiliul Local Sector 5. Avem în pregătire planuri de dezvoltare așa cum vă doriți, dar pentru a le realiza avem nevoie și de fonduri. Facem tot posibilul pentru a atrage fonduri europene nerambursabile sau credite de la bănci pentru dezvoltarea și modernizarea Sectorului 5. Alții mă acuză că nu am sesizat Direcția Națională Anticorupție în ceea ce privește situație pe care am găsit-o la Economat Sector 5, cu depozite pline de hârtie, cutii de carton, produse de igienă, pixuri scumpe, dulciuri expirate și multe altele. Vă informez pe această cale că zilnic, aproximativ 5 angajați ai Primăriei Sectorului 5 se ocupă cu copierea de documente pe care DNA le solicită. Mai mult de atât, la multe dintre informările publice pe care le-am făcut, organele abilitate s-au autosesizat și au cerut documente din cadrul primăriei.Am găsit foarte multe datorii la Primăria Sectorului 5, datorii care depășesc veniturile instituției. Nu sunt eu cel care frânează proiectele, ci această lipsă de fonduri generată de datoriile lăsate de alții. Sper ca factorii politici din Consiliul Local să nu blocheze proiectele importante pentru sectorul nostru, să înțeleagă că toți suntem responsabili în fața voastră, a alegătorilor. Sectorul 5 nu mai are timp de bătălii politice, trebuie să ne dăm cu toții mâna. Avem timp de lupte după 4 ani, la final de mandat. Așadar, de aici plecăm. Aceasta este situația reală și îmi doresc ca voi să îmi fiți alături, pentru că doar împreună vom reuși să schimbăm cu adevărat sectorul. În 2020, Primăria Sectorului 5 a avut venituri proprii de aproximativ 116 milioane de lei (mai exact – 115.646.843,42 lei). SITUAȚIE ÎNCASĂRI VENITURI AN 2020- VENITURI PROPRII – 115.646.843,42 LEI- COTE ȘI SUME DEFALCATE DIN IMPOZITUL PE VENIT – 429.709.366,92 LEI- SUME DEFALCATE DIN TVA – 78.003.310 LEI- SUBVENȚII DE LA BUGETUL DE STAT – 708.022,13 LEI- ALTE SUME PRIMITE DE LA UE – 26.330,30 LEI- SUME PRIMITE FONDURI EUROPENE – 2.669.676,33 LEITOTAL VENITURI ÎNCASATE – 626.763.549,21 LEITotalul datoriilor în data de 18 februarie 2021 este de 570 de milioane de lei (mai exact, 570.074.973,40 lei). SITUAȚIE DATORII LA DATA DE 18.02.2021- PRIMĂRIA SECTOR 5 – 18.547.666,33 LEI (conform Anexei nr. 1)- GRUPUL DE ACȚIUNE LOCALĂ GAL – 900.098,09 LEI (conform Anexei nr. 2)- UNITĂȚILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR – 5.694.549 LEI (conform Anexei nr. 3)- DITL SECTOR 5 – 1.000.000 LEI (conform Anexei nr.4)- COMPLEXUL SFÂNTUL ANDREI – 175.000 LEI (conform Anexei nr.5)- DGASPC SECTOR 5 – 757.550 LEI (conform Anexei nr. 6)- S.C. AMENAJARE EDILITARĂ ȘI SALUBRIZARE SA – 38.193.870,88 LEI (conform Anexei nr. 7)- S.C. AMENAJARE EDILITARĂ ȘI SALUBRIZARE SA – 14.691.108 TVA de plată până în data de 28.02.2021 LEI (conform Anexei nr. 2)- S.C. AMENAJARE EDILITARĂ ȘI SALUBRIZARE SA – 301.175.605,03 (conform Anexei nr. 9)- SC ECONOMAT SA – 36.425.172 LEI (conform Anexei nr. 10)- SC ECONOMAT SA – 23.729.978,70 LEI (conform Anexei nr. 11)- SC ECONOMAT SA – 118.884.375,37 LEI (conform Anexei nr. 12)- VIRAMENTE SALARII IMPOZIT ȘI CAS – 4.200.000 LEI (aferent lunii ianuarie 2021 cu termen scadent 25.02.2021)- DOBÂNZI ȘI RAMBURSĂRI DE CREDITE – 5.700.000 LEI (cu termen scadent 25.02.2021)TOTAL DATORII – 570.074.973,40 LEIȘi aici nu am pus la socoteală procesele pe care Primăria Sectorului 5 le-a pierdut definitiv la tribunal și despăgubirile pe care instituția noastră trebuie să le plătească. Vorbim de peste 30 de decizii definitive și alte peste 75 de dosare care se află pe rolul instanțelor.Așadar, dragi locuitori ai Sectorului 5, dragi prieteni, vă cer sprijinul și vă rog să aveți răbdare. Lucrurile cu adevărat bune necesită timp. Vă garantez că și eu am același scop ca și voi: să văd sectorul modernizat! Acesta este și motivul pentru care m-am înscris în cursa pentru această primărie. Sunt un om ambițios și îmi place să dovedesc că pot rezolva situații care par de nerezolvat. Iar voi, cetățenii, meritați un sector mai curat, mai sigur și mai modern. Suficient ați fost marginalizați de locuitorii din alte sectoare. Suficient ați fost ignorați de foștii edili. Vă promit același lucru: eu, Cristian Popescu Piedone, nu vă voi dezamăgi!

Aici aveți toată situația financiară a Primăriei Sectorului 5: http://www.sector5.ro/…/situatie-financiara-primaria… !”

Mesajul a fost transmis joi dimineață de primarul Scetorului 5, Cristian Popescu Piedone de pe pagina Primăriei. Cum se observă, apelând la principiul tranparenței, mesajul este însoțit d eo situației detaliată a spectelor d eordin financiar, la nivelul administrației.