𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐒𝐢𝐛𝐢𝐮- 𝐅𝐚𝐠𝐚𝐫𝐚𝐬

Consiliul Tehnico- Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat în data de 28 Decembrie Studiul de Fezabilitate pentru proiectul Autostrada Sibiu- Făgăraș.

Traseul Autostrăzii Sibiu-Făgăraș pornește din dreptul localității Boița și se termină în apropierea Municipiului Făgăraș. Traseul trece adiacent de localitășile Turnu Roșu, Sebesu de Jos, Racovița, Marsa – Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sărata, Scoreiu, Carta, Arpașu de Jos, localități ce aparțin județului Sibiu și de localitățile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sâmbăta de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagăraș și Ileni, din județul Brașov, are lungimea de 68,05 km și este împărțit în 4 tronsoane:

-Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 (lungime = 14.253 km) Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Marsa (DJ105G)

-Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 (lungime = 19.922 km) Avrig-Marsa (DJ105G) și Arpasu de Jos (DN1)

-Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 (lungime = 17.610 km) Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)

-Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 (lungime = 16.265 km) Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș/ Drum de legătură cu DN1.

Valoarea totală a obiectivului de investiții este de 7.531.381.595,75 lei cu T.V.A. .

𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮̆ 𝗕𝘂𝘇𝗮𝘂- 𝗙𝗼𝗰𝘀𝗮𝗻𝗶

Consiliul Interministrial De Avizare Lucrări Publice de Interes Național a avizat Studiul de Fezabilitate pentru Proiectul de Autostradă Buzău- Focșani – A7

Traseul Autostrăzii Buzău – Focșani începe din dreptul Municipiului Buzău (km 0+000 – km 45+460 sector aferent județului Buzău) și se termină în apropierea Municipiului Focșani (km 45+460 – km 82+440 sector aferent județului Vrancea).

Autostrada are o lungime de 82,440 km și se împarte în 4 tronsoane/loturi distincte:

-Lotul 1 – Buzău (Autostrada Ploiești – Buzău) și Vadu Pasii (Drum de legătură către DN 2) – lungime 4,60 km (km 0+000 – km 4+600);

-Lotul 2 – Vadu Pasii (Drum de legătură către DN 2) – Râmnicu Sărat (DN 22) – lungime 30,80 km (km 4+600 – km 35+400);

-Lotul 3 – Râmnicu Sărat (DN 22) – Mândrești Munteni (DN 23) – lungime 36,10 km (km 35+400 – km 71+500);

-Lotul 4 –Mândrești Munteni (DN 23) – Focșani Nord (DN 2) – lungime 10,94 km (km 71+500 – km 82+440).

Valoarea totală a obiectivului de investiții este de 7.264.022.297,33 lei cu T.V.A.

𝐌𝐨𝐝𝐞𝐫𝐧𝐢𝐳𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐞𝐢 𝐝𝐞 𝐜𝐚𝐥𝐞 𝐟𝐞𝐫𝐚𝐭𝐚 𝐁𝐮𝐜𝐮𝐫𝐞𝐬𝐭𝐢 𝐍𝐨𝐫𝐝 – 𝐉𝐢𝐥𝐚𝐯𝐚 – 𝐆𝐢𝐮𝐫𝐠𝐢𝐮 𝐍𝐨𝐫𝐝 – 𝐆𝐢𝐮𝐫𝐠𝐢𝐮 𝐍𝐨𝐫𝐝 𝐅𝐫𝐨𝐧𝐭𝐢𝐞𝐫𝐚

În data de 23 Decembrie Proiectantul a depus la CFR SA, Studiul de Fezabilitate privind Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera – Etapa a 2-a.

Au fost obținute toate avizele solicitate prin certificatul de urbanism și în prezent proiectul se află în procedură de obținere a Acordului de Mediu.

La finalizarea lucrărilor, linia de cale ferată va fi electrificată și trenurile vor putea circula cu viteze de până la 120km/h.

După modernizare, lungimea traseului va fi de 92,80 km (prin optimizarea traseului). De asemenea lungimea sectoarelor de linie dublă crește cu aproximativ 3 km până la 43,60 km.

Investiția totală a proiectului este de aproximativ 3.794.947.033,56 lei fără TVA, fonduri europene nerambursabile.

Veștile le aflăm de la Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.