Primarul General al capitalei, Gabriela Firea, a semnat contractul pentru proiectarea si executia Pasajului Doamna Ghica-Colentina cu Trustul de Cladiri Metropolitane Bucuresti.
Concret, lucrarile de amploare include reconfigurarea circulației pe Soseaua Doamna Ghica si construirea unui pasaj suprateran peste Șoseaua Colentina.
Edilul a declarat: „Acest proiect de infrastructura este extrem de necesar pentru Bucuresti si va contribui decisiv la fluidizarea traficului intr-o zona foarte aglomerata a Capitalei. La propunerea mea, la inceputul anului, au fost aprobati in Consiliul General indicatorii tehnico-economici, iar acum am semnat contractul pentru proiectare si executie. Contractul presupune proiectarea, care va dura 3 luni de zile si executia lucrarilor, estimata la 12 luni. Conform studiului de fezabilitate realizat de Compania Municipală Dezvoltare Durabilă București S.A., pasajul va avea cate 2 benzi pe sens”.
PRECIZARE: Costul estimat al lucrărilor, aprobat prin HCGMB nr. 4/2019, se ridica la aproximativ 28 de milioane de euro.
Detaliile proiectului:
Proiectul va incepe din zona intersectiei dintre strada Doamna Ghica si Bulevardul Lacul Tei. Accesul spre pasaj va fi reconfigurat, iar partea carosabila va fi extinsa de la 4 benzi la 6 benzi.
Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate ținand cont de noua configuratie stradala, pentru asigurarea unei circulatii fluente.
De asemenea, in conformitate cu discutiile avute cu membrii Comisiei Tehnice de Circulație, s-au pastrat numarul si pozitia celor trei statii de autobuz.
Trotuarele se vor proiecta pe ambele parti ale arterei si vor avea o latime de minimum 1.5 metri. Practic, se va tine seama de caracteristicile functionale si de intensitatea circulatiei pietonilor.
Avantajele realizarii acestui proiect sunt incontestabile, spun autoritatile, argumentand astfel: se vor elimina blocajele de trafic din zona, va creste viteza de circulatie si accesibilitatea zonei, se va reduce rata accidentelor prin adoptarea unor masuri de siguranta, realizarea pasajul avand impact si asupra mediului prin reducerea prafului, zgomotului, noxelor, preluarea si descarcarea apelor pluviale.
2019-05-16