𝗔 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝘀𝗲𝗺𝗻𝗮𝘁 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗠𝗮𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗹𝗲𝗶 𝗠𝟲, 𝟭 𝗠𝗮𝗶 – 𝗢𝘁𝗼𝗽𝗲𝗻𝗶.
Aflăm de la IrinelIonel Scrioșteanu,secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru noua linie de metrou – Magistrala 6, pentru 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝗜, 𝟭 𝗠𝗮𝗶 – 𝗧𝗼𝗸𝘆𝗼, a fost semnat cu Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS – Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret AS. Secțiunea cuprinsă între 1 Mai – Tokyo are un traseu de 6,6 km și cuprinde 6 stații: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo. Valoarea contractului este de 1,2 miliarde de lei, fără TVA.
Reiterez că metroul și trenul metropolitan reprezintă singura soluție pentru rezolvarea traficului în Regiunea București Ilfov, devenind coloana vertebrală a infrastructurii de transport public, așa cum am stabilit și în PMUD.
Pentru cel de-al doilea tronson, Tokyo – Aeroport Henri Coandă, au fost depuse trei oferte, toate din partea unor companii din Turcia. Este vorba despre proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni), care are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.â
Valoarea contractului este de 2,38 miliarde de lei, fără TVA.Vă reamintesc că în ședința de Guvern din 𝟮 𝗼𝗰𝘁𝗼𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟭 𝗮𝗺 𝗱𝗲𝗯𝗹𝗼𝗰𝗮𝘁 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹 𝗠𝗮𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗹𝗲𝗶 𝗠𝟲, iar la data de 𝟭𝟵 𝗼𝗰𝘁𝗼𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟭 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗹𝗮𝗻𝘀𝗮𝘁𝗮 𝗹𝗶𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁𝗶𝗮. 𝗠𝟲 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗮 𝗹𝗶𝗻𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗽𝘂𝗯𝗹𝗶𝗰 𝗱𝗲 𝗺𝗮𝗿𝗲 𝗰𝗮𝗽𝗮𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲, 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗳𝗮𝗰𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗡𝗼𝗿𝗱𝘂𝗹 𝘀𝗶 𝗦𝘂𝗱𝘂𝗹 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶, 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗮 𝗺𝗮𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗹𝗮 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗹𝗲𝗮𝗴𝗮 𝗱𝗶𝗿𝗲𝗰𝘁 𝗖𝗮𝗽𝗶𝘁𝗮𝗹𝗮 𝗱𝗲 𝗹𝗼𝗰𝗮𝗹𝗶𝘁𝗮𝘁𝗶𝗹𝗲 𝗱𝗶𝗻 𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃 (𝗢𝘁𝗼𝗽𝗲𝗻𝗶 – 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶 – 𝗝𝗶𝗹𝗮𝘃𝗮)”.