„Școala pe care ne-o dorim – incluzivă, echitabilă, performantă implică un management de calitate

Avem nevoie să regândim modul în care ne raportăm la învățare. Noile programe pentru liceu nu mai pot întârzia. Inspecția școlară trebuie să aibă rolul de sprijin în construirea activităților didactice.

Acestea au fost câteva dintre mesajele transmise la întâlnirea cu inspectorii școlari generali din țară.

Mi-am dorit această întâlnire, mai ales în contextul în care punem deja în aplicare prevederi ale noii Legi a învățământului preuniversitar. Inspectorii școlari generali sunt, alături de colegii din Ministerul Educației și de oamenii din școli, cei cu sprijinul cărora putem implementa reformele reale în sistem.

Indiferent că vorbim despre aplicarea legislației specifice școlilor, despre implementarea unor proiecte, despre identificarea unor soluții pentru reducerea abandonului școlar, despre creșterea nivelului de literație sau despre îmbunătățirea participării copiilor la examenele naționale, trebuie să avem în vedere că școala este oglinda managementului practicat de cei care au responsabilitatea aceasta și care, împreună cu oamenii din școli, pot face ca educația să fie ceea ce fiecare copil are nevoie pentru a crește!”, a transmis azi ministrul Educației, Ligia Deca, la o întîlnirede anvergură cu inspectorii școlari din țară.