Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria este unul dintre cele mai mari şi mai importante proiecte de infrastructură feroviară aflate în implementare în România.

Având în vedere că o parte semnificativă lucrărilor prevăzute a fi executate pe secţiunea Braşov – Sighişoara sunt în aria administrativă a judeţului Brașov, conducerea Consiliului Judeţean Braşov a sprijinit proiectul de la bun început, având o colaborare foarte bună atât cu beneficiarul lucrărilor, Compania Naţională CFR SA, cât şi cu firmele constructoare. Acest proiect prevede construirea a două linii noi între Apaţa şi Caţa, care includ două tuneluri gemene, Ormeniş şi Homorod, cu o lungime totală de 24 de km.

Tunelurile vor fi realizate printr-o tehnologie de ultimă oră (TBM – maşina pentru forat tuneluri), care a fost prezentată luni, 26 iulie, la Aula Universităţii Transilvania, de către Asocierea Railworks care şi-a adjudecat lucrarea, împreună cu producătorul german al maşinilor de forat.

La eveniment au participat factorii implicaţi în implementarea proiectului, respectiv reprezentanți CFR, consultanţi, parteneri, autorităţi publice locale.

Consiliul Judeţean Braşov a fost reprezentat de vicepreşedintele Todorică Şerban şi de directorul executiv Mihai Pascu. Proiectul, finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și cofinanțat de la bugetul de stat, are ca obiectiv general reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Sighișoara, componentă a coridorului Rin – Dunăre, în vederea creșterii vitezei de circulație a trenurilor de călători la 160 km/h și a trenurilor de marfă la 120 km/h.

Contractul de execuție are o valoare de aproape 3 miliarde de lei, iar durata de implementare a proiectului este de 48 de luni.