Banca Transilvania şi CEC Bank au implementat o soluţie prin care clienţii pot iniţia plăţi între două conturi deschise la aceste bănci, utilizând doar numărul de telefon mobil al beneficiarului plăţii, prin intermediul serviciului AliasPay, dezvoltat şi pus la dispoziţie comunităţii bancare de către Transfond.
Până în acest moment au existat soluţii de plată cu utilizarea numărului de telefon mobil în locul IBAN-ului doar ca serviciu intrabancar (ambii clienţi participanţi la o plată au contul în aceeaşi bancă). AliasPay extinde posibilitatea de a plăti folosind numărul de mobil şi între conturile a două bănci diferite, oricare ar fi acestea (interbancar) – atât timp cât respectivele bănci participă la AliasPay, acesta fiind principalul avantaj al soluţiei pentru iniţiatorii de plăţi, precum şi un diferenţiator puternic faţă de alte opţiuni din piaţă.
Pentru a deveni beneficiar al unor plăţi prin AliasPay, orice client al unei bănci participante trebuie să îşi activeze mai întâi acest serviciu. Prin abonarea la AliasPay, datele alias-ului se transmit către Transfond, astfel încât din acel moment clientul va putea primi sume în cont simplu, pe baza numărului său de telefon utilizat pentru iniţierea plăţii de către orice client al unei bănci participante.