CEL MAI IMPORTANT CONTRACT pentru ahiziție de trenuri din istoria țării! Informațiile le aflăm de la Irinel Ionel Scrioșteanu, secretat de stat în Ministerul Transporturilor.
„Astăzi a avut loc semnarea contractului pentru cea mai mare achiziție în domeniul feroviar, respectiv 62 rame electrice regionale (RE-R) pentru trenurile metropolitane, de scurt parcurs, cu compania POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA.
Achiziția este împărțită în 3 loturi, după cum urmează:
1*20 de trenuri electrice pentru rutele:
– București Nord – Ploiești Sud – Adjud
– Iași – Pașcani – Suceava
– Bacău – Pașcani
** valoare 960 milioane lei
2*23 de trenuri pentru rutele:
– Brașov – Gheorgheni
– Arad – Timișoara – Caransebeș
– Huedin – Cluj – Bistrița
** valoare 1,13 miliarde lei
3*19 trenuri electrice pentru rutele:
– București Nord – Ploiești Vest – Brașov
– București Nord – Roșiori
– București Nord – București Obor/Fundulea
Constanța – Fetești
** 931 milioane lei
Trebuie știut că aceste rame vor reprezenta coloana vertebrală a tenurilor metropolitane care vor deservi zonele marilor orașe cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de călători. Caracteristicile tehnice aferente acestor noi trenuri sunt:
– viteză de deplasare până la 160km/h
– 224 locuri
– acces și locuri pentru persoane cu dizabilități
– acces și spații pentru biciclete
– sisteme digitale de informare a călătorilor
– prize de încărcare, inclusiv USB
– internet Wi-fi
„Pe lângă achiziția propriu-zisă a ramelor electrice, contractul prevede achiziția și a serviciilor de mentenanță și reparații pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade până la 30 ani, prin încheierea unui act adițional.
Livrarea trenurilor se va face într-un interval de 24 luni (prima ramă) şi 36 luni (ultima ramă), respectiv început 2026 – început 2027, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
În ultima perioadă, au fost contractate în total, 119 trenuri electrice pentry România, iar din discuțiile pe care le-am avut cu conducerea ARF, urmează noi proceduri de licitație pentru achiziții de material rulant (trenuri și locomotive)”, precizează oficialul.