„Soluții, nu vorbe, la problema facturilor mărite la energie! Scopul fiecărui Guvern este acela de a-i proteja pe cetățeni. Atunci când oamenii sunt în situația în care nu își pot plăti facturile, Guvernul are obligația de a veni cu soluții. Asta am făcut și azi la întâlnirea cu ACUE – Federația Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie și AFEER – Asociația Furnizorilor de Energie din România.

Am încercat împreună să găsim soluții pentru a împiedica sau repara abuzurile semnalate de români cu privire la facturi. Am discutat scenariile care trebuie puse în aplicare pentru a-i încuraja pe cetățeni să transmită indexul de consum, să nu mai depindă de ”citirile eronate” ale distribuitorilor astfel încât facturile să se bazeze pe date reale.

Cu această ocazie le-am cerut reprezentanților companiilor de utilități să ia toate măsurile pentru a nu se mai ajunge la cazuri absurde în care consumatorii casnici se trezesc că primesc facturi de zeci de milioane. Este obligatorie instalarea unor filtre în aplicațiile informatice care să semnaleze consumurile exagerate comunicate de către operatorii de distribuție.

De asemenea am solicitat ca toți operatorii de distribuție să transmită către furnizori datele într-un sistem standardizat astfel încât să eliminam cât mai mult eroarea umană.

Tot ce am solicitat azi sunt lucruri de bun simț care puteau fi făcute pană acum fără ca această discuție la minister să fie necesară. Mesajul meu pentru toți furnizorii și distribuitorii de energie electrică este să înceteze cu aceste practici care afectează populația și să înțeleagă că vor plăti scump bătaia de joc la adresa românilor”.

 Comentariul a fost postatde ministrul Virgil Popescu pe pagina sa de Facebook.