Sunt puși pe fapte mari! Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România a aprobat indicatorii tehnico-economici ai următoarelor proiecte din zona București-Ilfov:

*** „𝗦𝘂𝗽𝗿𝗮𝗹𝗮𝗿𝗴𝗶𝗿𝗲 𝗣𝗿𝗲𝗹𝘂𝗻𝗴𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗚𝗵𝗲𝗻𝗰𝗲𝗮 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗕𝗿𝗮𝘀𝗼𝘃, 𝘃𝗶𝗶𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹 𝘁𝗲𝗿𝗺𝗶𝗻𝗮𝗹 𝗮𝗹 𝘁𝗿𝗮𝗺𝘃𝗮𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 𝟰𝟭 𝘀𝗶 𝗣𝗮𝘀𝗮𝗷𝘂𝗹 𝗗𝗼𝗺𝗻𝗲𝘀𝘁𝗶 (tronson de drum preluat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere #CNAIR), proiect care se face la solicitarea și cu colaborarea cu autoritățile locale și Consiliul Județean Ilfov. Prevede:

* lărgirea la 4 benzi a străzii Prelungirea Ghencea, între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești, precum și conexiunea cu infrastructura existentă (pasajul Domnești) 

* realizarea pistelor pentru biciclete

* amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 m și piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m

* modernizarea sistemului de iluminat

* realizarea sistemului de canalizare pluvială

* amenajarea a 2 stații de autobuz

* amenajarea unei zone mediană 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai printr-o investiție viitoare a Primăriei Municipiului București

* amenajarea unor intersecții semaforizate:

– intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Acces Cartierul Latin (km 4+710)

– intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Accese (km 4+850)

– trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220)

– Traseul sectorului de drum se află pe teritoriul administrativ al Municipiului București (Sectorul 6) și al județului Ilfov (Bragadiru și Clinceni) și este cuprins între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești.

Și pentru că știu că doar lărgirea bulevardului și, în general, investițiile în infrastructura rutieră fără integrarea acestora cu sistemele de transport public, nu vor rezolva definitiv problema traficului, 𝗽𝗿𝗼𝗽𝘂𝗻 𝗣𝗿𝗶𝗺𝗮𝗿𝗶𝗲𝗶 𝗖𝗮𝗽𝗶𝘁𝗮𝗹𝗲𝗶 𝘀𝗮 𝘀𝘁𝘂𝗱𝗶𝗲𝘇𝗲 𝗶𝗺𝗽𝗹𝗲𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘂𝗻𝘂𝗶 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁 𝗽𝗿𝗶𝘃𝗶𝗻𝗱 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘂𝗻𝗲𝗶 𝗯𝗲𝗻𝘇𝗶 𝘂𝗻𝗶𝗰𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗮𝘂𝘁𝗼𝗯𝘂𝘇𝗲 𝗽𝗲 𝗣𝗿𝗲𝗹𝘂𝗻𝗴𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗚𝗵𝗲𝗻𝗰𝗲𝗮, 𝗱𝗲 𝘁𝗶𝗽 𝗕𝗥𝗧 (𝗕𝘂𝘀 𝗥𝗮𝗽𝗶𝗱 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗶𝘁), 𝗱𝘂𝗽𝗮 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿.

Această bandă unică pentru autobuze poate fi implementată pe zona mediană unde este prevăzută linia de tramvai și poate fi funcțională până la momentul în care se va realiza infrastructura necesară circulației tramvaiului. Așa cum am mai spus, integrarea acestor elemente de transport (infrastructură rutieră, mijloace de transport în comun rapid și predictibil) reprezintă cheia descongestionării traficului rutier în zona marilor orașe.

 𝗡𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗔𝟯 (𝗸𝗺 𝟯𝟲 + 𝟳𝟬𝟬) 𝗰𝘂 𝗗𝗝 𝟭𝟬𝟭𝗖 𝗹𝗮 𝗚𝗿𝘂𝗶𝘂 – 𝗡𝘂𝗰𝗶 (𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃), 𝘀𝗲𝗰𝘁𝗼𝗿 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶 – 𝗣𝗹𝗼𝗶𝗲𝘀𝘁𝗶, proiect realizat la solicitarea și cu colaborarea autorităților locale din comunele Gruiu și Nuci #Ilfov, precum și a Consiliului Județean Ilfov și prevede:

* utilizarea pasajului existent pe DJ101C, care supratraversează Autostrada A3 la km 36+700;

* amenajarea a 4 bretele de acces pentru toate relațiile de trafic, amplasate pe ambele părți ale DJ101C, a căror racordare la Autostrada A3 se va realiza prin benzi de accelerare și deccelerare;

* amenajarea la ambele capete ale rampelor pasajului a câte o intersecție tip sens giratoriu, pentru asigurarea tuturor relațiilor de trafic atât către localitatea #Gruiu, cât și spre localitatea Lipia;

* lucrări pentru colectarea și scurgerea apelor, siguranță rutieră și iluminat public.

Totodată, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici și pentru realizarea a două noduri rutiere pe Autostrada A1 în județul Dâmbovița și Autostrada A2 în județul Călărași, după cum urmează:

 𝗡𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗔𝟭 (𝗸𝗺 𝟳𝟯+𝟭𝟬𝟬) 𝗰𝘂 𝗗𝗝𝟳𝟬𝟮𝗙 𝗹𝗮 𝗜𝗼𝗻𝗲𝘀𝘁𝗶, 𝗷𝘂𝗱𝗲𝘁𝘂𝗹 𝗗𝗮𝗺𝗯𝗼𝘃𝗶𝘁𝗮, care prevede:

* amenajarea a 4 bretele rutiere: 3 bretele de acces noi + 1 bretea reabilitată;

* amenajarea a două intersecții tip sens giratoriu la capetele celor două rampe ala pasajului existent pe DJ702F, peste autostrada A1, pentru asigurarea relațiilor de întoarcere către localitățile Ionești, respectiv Puntea de Greci;

* lucrări pentru colectarea și scurgerea apelor, siguranță rutieră și iluminat public;

–  va fi amplasat la intersecția A1 cu DJ702F, la sud de orașul Găești (Dâmbovița), în zona localității Ionești.

 𝗡𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗔𝟮 (𝗸𝗺 𝟵𝟬+𝟭𝟬𝟬) 𝗰𝘂 𝗗𝗝𝟯𝟬𝟲 𝘀𝗶 𝗗𝗡𝟯𝗔 𝗹𝗮 𝗗𝗿𝗮𝗴𝗼𝘀 𝗩𝗼𝗱𝗮, 𝗷𝘂𝗱𝗲𝘁𝘂𝗹 𝗖𝗮𝗹𝗮𝗿𝗮𝘀𝗶, care prevede:

* amenajarea a 4 bretele rutiere de acces, amplasate pe ambele părți ale DJ306;

* amenajarea a câte o intersecție tip sens giratoriu la capetele celor două rampe ale pasajului existent pe DJ306,  pentru asigurarea tuturor relațiilor de trafic atât către localitatea Dragoș Vodă, cât și spre localitățile din nordul orașului Călărași;

* lucrări pentru colectarea și scurgerea apelor, siguranță rutieră și iluminat public;

– va fi amplasat la joncțiunea drumului județean DJ306/DN3A cu Autostrada A2, la sud de localitatea Dragoș Vodă, în județul #Călărași.

 𝗨𝗿𝗺𝗲𝗮𝘇𝗮 𝗹𝗮𝗻𝘀𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗽𝗿𝗼𝗰𝗲𝗱𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝗹𝗶𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁𝗶𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝗮 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿, 𝗲𝘁𝗮𝗽𝗮 𝗱𝗲𝗿𝘂𝗹𝗮𝘁𝗮 𝗰𝗼𝗻𝗰𝗼𝗺𝗶𝘁𝗲𝗻𝘁 𝗰𝘂 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗽𝗿𝗼𝗰𝗲𝗱𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝗲𝘅𝗽𝗿𝗼𝗽𝗿𝗶𝗲𝗿𝗲.

 Sursa de finanțare a obiectivelor de investiții este constituită din fonduri externe nerambursabile, bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite”, detaliază secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu.