Ştiați că în perioada interbelică a existat un Bucureşti Grand Prix? Prima ediție a avut loc în 1936. Startul se făcea de lângă Monumentul Eroilor Aerului (Aviatorilor).

„Pe vremea când România era o forță pe harta moto-sportivă a Europei, Marele Premiu al Bucureștilor era o realitate palpabilă, alături de cele din Cluj și Brașov. Întrecerile auto de viteză “intra muros” din țara noastră datează din 1908, perioada lor de glorie fiind anii ’30.

O mare piață de automobile în regiunea Europei de Sud-Est, România interbelică era gazda mai multor evenimente competiționale. Bucureștii și Iașul erau puncte de plecare în Raliul Monte Carlo, Clujul avea o cursă de coastă care făcea parte din “Campionatul de Munte al Europei” și, alături de Capitală și Brașov, organiza propriul Grand Prix automobilistic”, consemna în urmă cu mulți ani… rallyeracing.wordpress.com.

În anii ’30, capitale, cum se știe, era un oraş cosmopolit. Cursele de automobile făceau parte din atmosfera locului, iar relatările din presa de atunci erau de-a dreptul… savuroase.

„În cochetul parc de vile al şos. Jianu, de două zile este spartă liniştea bieţilor locatari, de eşapamentele libere ale motocicletelor şi autotrăsurilor ce s’au antrenat în vederea „Marelui Premiu al Bucureştilor”. În special Vineri şi Sâmbătă când nu prea se ştia de anternamentele concurenţilor, cartierul şos. Jianu a fost trezit în tunetele celor 40 de participanţi cari i-au chinuit de la 6-9. Nu s’a înregistrat nici o reclamaţie; toţi erau mulţumiţi că, măcar odată pe an au posibilitatea să vizioneze o cursă de automobile… Şi încă ce cursă. O siluetă înaltă, chiar destul de înaltă îmbrăcată în salopetă „bleuciel” cu şapcă albă, se plimba flegmatic în preajma unui bolid argintiu, e… Hans Stuck. O caravană impresionantă a concernului Auto Union însoţeşte pe „assul” german. Am remarcat perfecta organizare a serviciului de curse Auto-Union care a deplasat cinci mecanici şi un inginer şef specialist. Camionul cu unelte ale fabricei era încărcat cu un asortiment complet de piese de schimb, gata în orice moment a schimba toate patru cauciucuri în timpul record de 17 secunde.”

Aşa îşi începea un ziar românesc din 1939 relatarea despre Marele Premiu al Bucureştiului,citat de m.automarket.ro., imaginea asta rămâne una DE COLECȚIE, să ne amintească e vremurile unui alt început de secol, cu farmecul lor… nedrept uitat!

Sursa foto: Calatori interbelici/Facebook