Menopauza este o etapă normală în viața oricărei femei. Pentru multe dintre acestea, menopauza reprezintă o perioadă dificilă, însă schimbările asociate pot fi gestionate eficient prin aplicarea unor strategii optime. Fiecare femeie are un corp unic, ceea ce face ca menopauza să se instaleze diferit. Pentru unele femei, aceasta apare brusc, în timp ce la altele debutul este treptat. 

Citește în continuare articolul și află cum identifici începutul menopauzei și ce modalități eficiente pentru gestionarea acesteia există.

Cum depistezi menopauza?

Menopauza reprezintă întreruperea funcției ovariene, care se manifestă prin lipsa ciclului menstrual. Aceasta este o perioadă complexă, din punct de vedere endocrin, ca urmare a modificării secreției hormonilor sexuali feminini. 

În cele mai multe dintre situații, menopauza apare după vârsta de 40 de ani. Când debutul acesteia se face înainte de această vârstă, se numește menopauză precoce. Semnele și simptomele specifice menopauzei pot fi:

  • păr uscat (care se rupe ușor);
  • unghii fragile;
  • piele uscată;
  • uscăciune vaginală;
  • dispareunie (disconfort sau durere în timpul actului sexual);
  • acumularea de țesut adipos;
  • edeme ale membrelor;
  • durere musculară sau articulară;
  • tulburări de somn (insomnie);
  • creșterea tensiunii arteriale;
  • schimbări de dispoziție;
  • bufeuri (valuri de căldură, urmate de transpirație).

În timpul menopauzei, chiar și cele mai puțin stresante evenimente pot genera emoții puternice. Este indicat a deprinde tehnici de relaxare și gestionare eficientă a trăirilor pe care le ai, pentru a-ți crește calitatea vieții. Pentru aceasta, poți apela la sedinte psihoterapie.  

Viața intimă la menopauză

Multe femei sesizează aparitia disconfortului în timpului actului sexual. Acesta apare ca urmare a faptului că sinteza hormonală scade semnificativ, ceea ce determină o secreție vaginală diminuată. Astfel, apare uscăciunea vaginală. Pentru a reduce disconfortul, femeia la menopauză poate avea nevoie de un preludiu mai lung. În plus, folosirea lubrifianților aduce îmbunătățiri semnificative.

Dacă te confrunți cu lipsa libidoului, vorbește cu medicul despre administrarea unor suplimente cu DHEA (precursor al testosteronului). Avantajele acestui supliment nu se limitează doar la creșterea libidoului, dar și a nivelului de energie. Pentru sfaturi despre cum să ai o relație intimă cel puțin la fel de satisfăcătoare poți merge împreună cu partenerul la un psiholog Bucuresti.

Este important de menționat că aproximativ 10% dintre femei observă creșterea libidoului după menopauză. Astfel, pentru acestea, viața sexuală se îmbunătățește. 

Cum influențează dieta simptomele menopauzei?

Adoptarea unei diete echilibrate contribuie semnificativ la o bună gestionare a simptomelor date de menopauză. Astfel, introdu în dieta ta:

  • surse de proteine (pește, pui, ouă);
  • alimente bogate în calciu (lactate, semințe de chia);
  • fructe și legume, de preferat în stare crude;
  • grăsimi sănătoase (avocadă, pește gras).

Evită alimentele bogate în zahăr și grăsimi, precum și cele procesate, precum semipreparatele. Limitează consumul de sare și consumă cât mai multe lichide (apă, ceai). Redu cantitatea de cafea sau băuturi dulci. 

Menopauza este o perioadă plină de provocări în viața unei femei, dar cu metodele optime poți trece peste cu încredere și poftă de viață. Menține o relație deschisă cu medicul și psihologul, pentru a afla cele mai bune sfaturi pentru tine.  (P)

Sursa foto: Freepik