De citit, de…contemplat!
Venind în completarea unui amplu studiu OECD care măsoară nivelul de educație financiară în 39 de țări, Institutul de Studii Financiare (ISF) a dezvoltat o cercetare care merge în detaliile nivelului de cunoștințe și de implicare din România, un demers absolut necesar pentru o țară care are printre obiectivele strategice creșterea gradului de educație financiară. Semnele progresului se văd mai ales la nivel practic, în condițiile în care românii utilizează tot mai mult produse și servicii financiare, inclusiv instrumente cu un grad relativ ridicat de complexitate cum ar fi investiția prin fonduri.
România ocupă abia locul 35 din 39 de țări analizate de OECD în ceea ce privește nivelul de educație financiară. Poate părea o veste foarte proastă, însă dacă mergem să analizăm în amănunt și în dinamică, am făcut progrese notabile în această privință, în ultimii ani, mai ales că acțiunile de amploare în aceste domeniu au început să se manifeste la noi mult mai târziu decât în alte țări.
Studii Financiare explica într-un material anterior, citându-l pe directorul ISF, Marian Siminică, faptul că implicare instituțiilor și a actorilor privați în educația financiară, inclusiv ca parte unei strategii naționale, începe să se vadă atât prin creșterea în clasamentul OECD din 2023 cât și din persectivă practică, indirectă mai precis prin creșterea gradului de utilizare a produselor și serviciilor financiare, de la banalul depozit bancar până la produse mai complexe, cum ar fi plasamentele bursiere sau asigurările. Acum, cu ocazia lansării studiului ISF se remarcă un astfel de indicator indirect privind creșterea nivelului de eucație.
Întreaga analiză-AICI.