Daca detii o afacere sau planuiesti sa iti deschizi una, cu siguranta vei fi nevoit la un moment dat sa treci cel putin o data prin procesul de fiscalizare casa de marcat.

Birocratia poate fi destul de complicata, iar daca nu esti pregatit suficient de bine, te poti confrunta cu erori si chiar cu sanctiuni semnificative.

Iata care sunt cele mai comune greseli pe care le fac cei care isi fiscalizeaza casa de marcat si cum tu le poti evita!

1. Alegerea gresita a casei de marcat

Multi antreprenori aleg casa de marcat bazandu-se exclusiv pe pret, ignorand nevoile specifice ale afacerii. De exemplu, o afacere mica ce are un volum redus de vanzari are nevoie de o casa de marcat diferita fata de un supermarket ce are un flux mare de clienti in fiecare zi.

Cum eviti?

Investeste mai mult timp in cercetare si, cel mai important, consulta-te cu specialistii in aparatura fiscala. Ia in considerare eficienta, adaptabilitate si lasa pretul la finalul liste de criterii pe care le ai in vedere.

2. Omiti documente importante

O greseala frecventa a celor care incep procesul de fiscalizare al casei de marcat este ca omit documentele necesare.

Lipsa unui singur document, cum ar fi certificatul de garantie sau avizul de distributie, poate intarzia intregul proces de fiscalizare al casei de marcat.

Cum eviti?

Creeaza o lista de verificare cu toate documentele necare si bifeaza-le pe masura ce le strangi. Iata cateva dintre documentele pe care ar trebui sa le aiba dosarul de fiscalizare al cei tale de marcat!

Documente de la firma care fiscalizeaza casa de marcat:

  • Pentru firmele platitoare de TVA, este necesara o copie dupa Certificat de Inregistrare Fiscala (CIF);
  • Copie dupa cartea de identitate a reprezentantului legal a afacerii;
  • Copie dupa certificatul constatator al firmei;
  • Copie dupa contractul de inchiriere a locatiei in care firma isi va desfasura activitatea;

Documente furnizate de distribuitorul casei de marcat:

  • Copie a facturii si chitantei de la achizitia casei de marcat;
  • Cere tip pentru atribuirea numarului de ordine a seriei fiscale, doua copii;
  • Copie a Certificatului de Garantie al casei de marcat;
  • Copie a Procesului Verbal de sigilare a casei de marcat.

3. Neglijarea actualizarilor legislative

Legislatia aplicata procesului fiscalizarii caselor de marcat se poate schimba destul de des, de aceea trebuie sa fii mereu la curent cu aceste schimbari, in caz contrat te poti confrunta cu erori ce, evident, pot cauza intarzieri importante procesului de fiscalizare si nu numai.

Cum eviti?

ANAF este organismul oficial care valideaza si autorizeaza utilizarea caselor de marcat a tuturor afacerilor ce isi desfasoara activitatea in Romania. Urmareste constant modificarile afisate pe site-ul ANAF sau in presa si fii mereu la curent cu modificarile legislative.

Procesul de fiscalizare al unei case de marcat poate parea complicat la prima vedere, dar cu pregatirea adecvata totul poate parcurge fara probleme.

Totusi, daca vrei sa scapi de aceasta grija, lasa intocmirea dosarului de fiscalizare in grija profesionistilor in domeniu, asa cum este echipa de la tehnicafiscala.ro.

Pentru solutii complete privind casele de marcat, accesorii, fiscalizare si defiscalizare a casei de marcat, cere ajutorul profesionistilor!