București: În 1929, orașul a fost survolat de dirijabilul LZ 127 Graf Zeppelin – cel mai mare aerostat cilindric, la acea vreme, asemănător unui trabuc uriaș, umplut cu gaz ușor (hidrogen), având organe de propulsie și comandă care îi asigurau deplasarea în orice direcție, la diferite altitudini, fără a fi la discreția curenților atmosferici.
Aparatul de zbor a survolat atunci și Sinaia, Brașovul, Carpații Meridionali, Sibiul și a ajuns, pare-se, către vestul țării.
Graf Zeppelin a efectuat 590 de zboruri totalizând aproape 1,7 milioane de kilometri (peste 1 milion de mile). Acesta era operat de un echipaj de 36 de persoane și putea transporta 24 de pasageri. A fost cel mai lung și mai mare dirigibil din lume când a fost construit. A făcut prima circumnavigație a lumii cu un dirigibil și prima trecere non-stop a Oceanului Pacific pe calea aerului; gama sa a fost îmbunătățită prin utilizarea gazului Blau ca combustibil.
Viteza maximă a aerului Graf Zeppelin a fost de 128 km / h (36 m / s; 80 mph; 69 kn) la 1.980 kW (2.650 CP); a circulat cu 117 km / h (33 m / s; 73 mph; 63 kn), la 1.600 kW (2.150 CP). Avea o capacitate totală de ridicare de 87.000 kg (192.000 lb).
sursa foto: Facebook