Multe companii aleg să apeleze la serviciile agențiilor de marketing online pentru a-și crește vânzările de produse sau servicii.

Pe piața din România, în prezent sunt un număr considerabil de agenții de marketing online care oferă diverse servicii de promovare online pentru afacerile autohtone sau internaționale.

Unele companii sunt nișate pe un număr restrâns de activități, iar altele precum ZUMDOX oferă o gamă variată de servicii din sfera digitală, cum ar fi: creare site de prezentare sau magazin online, optimizare SEO, promovare prin Google Ads și multe altele.

Indiferent de tipul de business pe care îl ai, poți contracta o agenție de marketing online pentru a te ajuta în dezvoltarea afacerii tale, însă, trebuie să ai în vedere faptul că simpla contractare a unei agenții de marketing online nu însemnă garantat că afacerea ta o să atingă succesul pe care ți-l dorești, și că ar putea fi nevoie de mult mai multe elemente, două dintre cele mai importante ar putea fi strategia de business pe care o ai și bugetul de marketing. În funcție de strategia de business, de obiectivele pe care ți le-ai propus și de bugetul de promovare pe care ești dispus să îl aloci îi poți solicita unei agenții de marketing online să-ți conceapă o strategie de marketing cât mai adaptată afacerii tale, strategie care ar putea fi îmbunătățită pe parcurs. Trebuie înteles faptul că nu există o rețetă perfectă de promovare care poate fi aplicată unei afaceri indiferent de notorietatea agenției de marketing cu care vei alege să lucrezi.

Chiar dacă ai o afacere la început de drum sau una care este activă de mai mult timp pe piață, ar putea fi indicat să cunoști cel puțin o parte dintre serviciile cu care o agenție de marketing online te-ar putea ajuta:

  • Analizarea stadiului în care se află afacerea ta din punct de vedere al notorietății precum și al prezenței și promovării în mediul online;
  • Analizarea industriei din care afacerea ta face parte precum și analiza concurenței;
  • Conceperea unei strategii de marketing care să țină cont de strategia ta de business, de obiectivele tale precum și de bugetul pe care o să-l aloci pentru marketing online;
  • Identificarea canalelor de promovare online care ar putea fi potrivite pentru promovarea afacerii tale, precum și conceperea unor avatare de potențiali clienți;
  • Crearea unor campanii de promovare care să conțină reclame atractive și relevante pentru businessul tău și publicarea acestor reclame pe canalele de promovare considerate a fi relevante pentru afacerea ta;
  • Monitorizarea constantă a rezultatelor campaniilor de promovare dar și analizarea și găsirea unor soluții pentru îmbunătățirea performanțelor acestora;
  • Căutarea unor noi soluții de îmbunătățire a strategiei de marketing online, precum și căutarea de noi canale și metode de promovare online;

Din fericire unele rezultate ale campaniilor de promovare sunt măsurabile, iar acest lucru poate ajuta mult la întelegerea acestora dar și la găsirea unor soluții de îmbunătățire a campaniilor.

Trebuie luat în considere faptul că o bună comunicare între tine ca business owner și agenția de marketing online cu care vei alege să lucrezi poate ajuta mult la dezvoltarea afacerii tale.

Chiar dacă ai produse de calitate sau oferi servicii premium, pentru ca cineva să le achiziționeze mai întâi trebuie să afle de ele. Avem avantajul ca în zilele noastre să existe destul de multe canale de promovare online prin care ai putea să-ți promovezi produsele sau serviciile în fața unui număr mare de persoane, iar acest lucru te poate ajuta să-ți dezvolți afacerea. În plus, anumite canale de promovare îți permit să alegi diferite criterii referitoare la unde și când să apară anunțurile tale, de exemplu în reclamele Google Ads de tip search poți alege ca anunțurile tale să se afișeze doar în zona București și Ilfov, de luni până vineri în intervalul orar 09:00-18:00.

Succesul sau eșecul unei afaceri poate depinde de mulți factori, însă, în multe cazuri, afacerile fără un business plan bine pus la punct precum și fără o bună strategie de marketing pot avea șanse mai mici de reușită.