Close Menu
  • Acasa
  • Administratie
  • Companii
    • Afaceri internationale
    • Auto/Transport
    • Energie/Mediu
    • IT&C
  • Financiar
  • Analiză
  • Sanatate
  • Educație
  • Diplomație
  • Timp liber
    • Cultura
    • Lifestyle
    • Sport
  • Eveniment
What's Hot

Investiție de importanță strategică pentru România realizată de Eco Sud SA București, 8 iulie 2025

08/07/2025

De ce este important să montezi corect aparatul de aer condiționat pentru eficiență maximă?

08/07/2025

O VESTE BUNA: Mobilierul istoric revine in Gradina Cismigiu

07/07/2025
Facebook X (Twitter) Instagram
  • Despre noi
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram
Bucuresti Business – Despre afaceri. Zi de zi
Publicitate
miercuri, iulie 9
  • Acasa
  • Administratie
  • Companii
    • Afaceri internationale
    • Auto/Transport
    • Energie/Mediu
    • IT&C
  • Financiar
  • Analiză
  • Sanatate
  • Educație
  • Diplomație
  • Timp liber
    • Cultura
    • Lifestyle
    • Sport
  • Eveniment
Bucuresti Business – Despre afaceri. Zi de zi
Home»Industrie si companii»Auto/Transport»Controale ANPC la service-uri auto: Manopera si de 1.200 lei/ora!
Auto/Transport

Controale ANPC la service-uri auto: Manopera si de 1.200 lei/ora!

By editor22/06/2020Niciun comentariu5 Mins Read
Share Facebook Twitter Pinterest Copy Link LinkedIn Tumblr Email VKontakte Telegram
Share
Facebook Twitter Pinterest Email Copy Link
Demo

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a început controale la service-urile auto din întreaga ţară, după ce a primit sute de reclamaţii de la persoane fizice şi transportatori privind practici comerciale incorecte şi facturi „umflate”.

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Paul Anghel, a declarat pentru Agerpres că la începutul acestei săptămâni ANPC a început controale la aproximativ 250 de service-uri din întreaga ţară, inclusiv în Bucureşti, în urma sutelor de reclamaţii primite de la consumatori, precum şi de la transporturi, în cursul anilor 2019 şi 2020.

„Am ajuns la concluzia că practicile acestora sunt total incorecte în relaţia cu consumatorii, aflându-ne în prezenţa unei deformări substanţiale a comportamentului economic al acestora. Practicile comerciale folosite de unele service-uri afectează considerabil capacitatea consumatorilor de a lua o decizie în cunoştinţă de cauză. Vom prelungi aceste controale atât cât va fi necesar (…) Analizând informarea pe care o oferă service-ul auto în legătură cu ora de manoperă afişată şi cuantumul aceleiaşi ore aflate pe factură care ar urma să fie achitată fie de consumator şi în unele cazuri de către asigurator, rezultă nişte valori diferite, de la 59,9 lei plus TVA până la 350 lei plus TVA, sau uneori chiar şi 1.000 lei plus TVA pentru acelaşi autoturism efectuând aceeaşi operaţiune”, a precizat Anghel.

El a vorbit despre facturile „umflate” inclusiv cu ore de manoperă cu 500% mai mari decât preţurile practicate în mod normal.
Potrivit șefului ANPC, acestea afectează consumatorul din două perspective: una ar fi aceea a creşterii costurilor de asigurare în anul următor, în condiţiile creşterii poliţei de asigurare ca urmare a unor cheltuieli ocazionate de un eveniment asigurat, iar pe de altă parte există situaţii în care, din cauza diferenţelor uriaşe de costuri, inclusiv cu preţurile anumitor piese auto, până la valori de neacceptat pentru asigurator, consumatorul va fi incapabil să intervină în conflictul creat de o creştere nejustificată a unor costuri între service-ul auto şi compania de asigurări.

Exemplificând, Paul Anghel a arătat că există service-uri auto, atât în Bucureşti cât şi în judeţele Ilfov, Brăila, Alba, Timiş, Neamţ, Sibiu, Tulcea, Cluj, Caraş Severin, în care pe factură au fost regăsite costuri care nu puteau fi justificate din punct de vedere al orelor lucrate, cât şi al valorii orelor tehnologice de manoperă, de la 100 de lei până la 1.200 de lei.

Acesta oferă şi câteva sfaturi consumatorilor care se regăsesc în astfel de situaţii, primul vizând informarea în prealabil asupra tarifelor înainte de a lăsa autoturismul şi solicitarea unui deviz estimativ al intervenţiei. Anghel susţine că service-urile sunt obligate să afişeze preţurile cu TVA într-o manieră vizibilă şi lizibilă în zona de recepţie şi să precizeze modul de calcul utilizat, respectiv ora fizică sau baremurile de timp/ora tehnologică pentru reparaţii furnizate de producător.

De asemenea, service-ul este obligat să furnizeze o factură, care este emisă în dublu exemplar, originalul fiind remis clientului însoţit de chitanţă (formularul fiscal) sau chitanţă eliberată de POS (la plata cu card). Factura trebuie să fie detaliată şi să conţină următoarele informaţii: denumirea societăţii şi adresa; numele clientului; data şi locul efectuării reparaţiei; modul de calcul al manoperei: timp fizic sau barem de timp/ora tehnologică; piesele de schimb utilizate (cantitate/preţ); alte materiale de întreţinere, consumabile utilizate (cantitate/preţ); numărul de înmatriculare al autoturismului (eventual kilometrajul).

„Dacă factura vi se pare excesivă ca valoare, solicitaţi o verificare, cu catalogul de operaţii tehnologice, cu ajutorul personalului. În cele mai multe cazuri, acesta se găseşte sub forma unui fişier informatic în programul de editare al facturii. De asemenea, solicitarea unui deviz vă ajută să estimaţi costurile şi nu vă angajează. El trebuie să conţină: descrierea precisă a lucrărilor care se vor efectua, costul manoperei, lista pieselor de schimb necesare, termenul de reparaţie, durata de valabilitate a devizului. Dacă devizul este semnat de ambele părţi, el se poate transforma astfel într-un contract comercial şi trebuie să se emită o notă de comandă pentru reparaţie”, explică Paul Anghel.

În ceea ce priveşte nota de comandă (reparaţie), aceasta se redactează pe un formular cu antetul societăţii şi trebuie să cuprindă: data, identitatea clientului, tipul/modelul autovehiculului şi kilometrajul, natura exactă a reparaţiilor de efectuat, costul probabil al acestor intervenţii şi durata imobilizării autovehiculului.

„Starea autoturismului în timpul reparaţiei poate să fie menţionată în nota de comandă şi clientul poate să atragă atenţia asupra unor echipamente care sunt montate. Service-ul devine răspunzător de starea autoturismului şi răspunde pentru orice pagubă produsă pe perioada intervenţiei. Este important ca părţile să consemneze în scris toate informaţiile, pentru a evita discuţiile la preluarea vehiculului, dacă veţi constata pagube sau lipsa unor accesorii”, spune Anghel.

Potrivit sursei citate, nota de comandă (reparaţie) semnată de cele doua părţi prezintă o serie de avantaje, respectiv constituie o probă despre ce s-a cerut şi ajută la contestarea facturii ulterioare, care ar conţine reparaţii suplimentare neacceptate; serveşte la compararea cu factura; va constitui dovada, în caz de responsabilitate a service-ului, pentru lucrări neefectuate sau necorespunzătoare.

„Dacă autoturismul nu este restituit în termenul stabilit, puteţi soma service-ul să respecte termenul înscris printr-o scrisoare recomandată cu confirmarea primirii. Dacă service-ul nu are un formular tip, trebuie să solicitaţi realizarea unei astfel de „note” pe o hârtie cu ştampila societăţii”, a adăugat directorul general de la Protecţia Consumatorilor.

anpc control deviz maopera paul anghel service auto
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Telegram Copy Link
editor

    Related Posts

    Auto/Transport

    ATENTIE: Restrictii, joi, pe Autostrada A2 Bucuresti – Constanta

    03/07/2025
    Auto/Transport

    Primaria Capitalei vrea 6 sisteme automate nou-noute pentru actionarea macazurilor

    02/07/2025
    Auto/Transport

    Romania depaseste acum CIFRA DE 1300 DE KM DE AUTOSTRADA si DRUM EXPRES

    30/06/2025
    Administratie

    ATENTIE: Autobuzele liniei N111 vor intoarce la „Complex Titan”

    27/06/2025
    Auto/Transport

    UNICATUL de pe sine: Tramvaiul utilitar stropitoare Rathgeber al STB SA

    26/06/2025
    Auto/Transport

    VESTEA MOMENTULUI in transportul public bucurestean: Se pun bazele magistralei M7- Bragadiru-Voluntari

    25/06/2025
    Add A Comment

    Comments are closed.

    Cele mai noi

    Investiție de importanță strategică pentru România realizată de Eco Sud SA București, 8 iulie 2025

    08/07/2025

    De ce este important să montezi corect aparatul de aer condiționat pentru eficiență maximă?

    08/07/2025

    O VESTE BUNA: Mobilierul istoric revine in Gradina Cismigiu

    07/07/2025

    Vată minerală injectată: revoluția izolațiilor termoizolante pentru case eficiente și confortabile

    07/07/2025
    Populare

    Miscarea naturala a populatiei in octombrie 2019. 97 copii cu varste sub 1 an au decedat. Mai multi ca in septembrie!

    10/12/2019

    UPDATE 2- Revista presei economice – 18 martie 2020

    18/03/2020

    Nunti, botezuri, majorate, parastase… oprite de politisti in toata tara! Ce s-a intamplat in ultimele 24 de ore?!

    18/10/2020
    curs competente antreprenoriale
     
    Facebook X (Twitter) Pinterest Vimeo WhatsApp TikTok Instagram

    Parteneri

    • Primar PH
    • Ardeal Business
    • Brașov Business
    • Constanța Business
    • Craiova Business
    • Iași Business
    • Prahova Business

    Parteneri

    • Teo Smile
    • Teo Smile Blog
    • Stoma 24
    • Prahova Medicala
    • News Medical
    • Teo Smile Kids
    • Fotbal Prahovean

    Parteneri

    • 10 Travel
    • Gold Travel
    • Locații de Top
    • Construcții Smart
    • 24 Cars
    • Reușita TV

    Subscribe

    Abonează-te pentru a primi cele mai noi știri

    © 2025 București Business By Reusita Business Group. Toate drepturile rezervate.
    • Politică de confidențialitate
    • Termeni și condiții
    • Publicitate
    • Contact

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.