Close Menu
  • Acasa
  • Administratie
  • Companii
    • Afaceri internationale
    • Auto/Transport
    • Energie/Mediu
    • IT&C
  • Financiar
  • Analiză
  • Sanatate
  • Educație
  • Diplomație
  • Timp liber
    • Cultura
    • Lifestyle
    • Sport
  • Eveniment
What's Hot

Investiție de importanță strategică pentru România realizată de Eco Sud SA București, 8 iulie 2025

08/07/2025

De ce este important să montezi corect aparatul de aer condiționat pentru eficiență maximă?

08/07/2025

O VESTE BUNA: Mobilierul istoric revine in Gradina Cismigiu

07/07/2025
Facebook X (Twitter) Instagram
  • Despre noi
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram
Bucuresti Business – Despre afaceri. Zi de zi
Publicitate
miercuri, iulie 9
  • Acasa
  • Administratie
  • Companii
    • Afaceri internationale
    • Auto/Transport
    • Energie/Mediu
    • IT&C
  • Financiar
  • Analiză
  • Sanatate
  • Educație
  • Diplomație
  • Timp liber
    • Cultura
    • Lifestyle
    • Sport
  • Eveniment
Bucuresti Business – Despre afaceri. Zi de zi
Home»Industrie si companii»IT&C»Consiliul Concurentei a sanctionat Dante International cu 6,7 milioane euro; Reactia companiei care detine eMag
IT&C

Consiliul Concurentei a sanctionat Dante International cu 6,7 milioane euro; Reactia companiei care detine eMag

By editor29/12/2020Niciun comentariu4 Mins Read
Share Facebook Twitter Pinterest Copy Link LinkedIn Tumblr Email VKontakte Telegram
Share
Facebook Twitter Pinterest Email Copy Link
Demo

Consiliul Concurenței a sancționat compania Dante International SA cu 32,28 milioane lei (aproximativ 6,7 milioane euro) pentru abuz de poziție dominantă pe piața serviciilor de intermediere prin platforme online de tip marketplace și a impus companiei o serie măsuri corective pentru a restabili mediul concurențial normal și pentru a preveni apariția unor astfel de fapte.

În urma investigației declanșate la sfârșitul anului 2017, Consiliul Concurenței a constatat că Dante International SA, în calitate de deținător și administrator al platformei online eMAG Marketplace (www.eMAG.ro) a abuzat de poziția sa dominantă, în perioada ianuarie 2013 -iunie 2019, în special, prin poziționarea și afișarea mai favorabilă a propriei oferte de produse în detrimentul ofertelor partenerilor care comercializau pe platformă și cu care se afla în concurență directă.

În acest fel, s-au limitat ofertele partenerilor afiliați eMAG.ro, ceea ce a condus la afectarea concurenței reale între ofertele de produse prezentate pe această platformă. Compania a recunoscut fapta anticoncurențială și a beneficiat de o reducere a amenzii.

Pentru ca aceste fapte să nu se mai repete, autoritatea de concurență a impus companiei să adopte o serie de măsuri privind algoritmii utilizați de platformă, Dante având obligația să informeze complet și corect comercianții parteneri asupra modului de funcționare a algoritmilor, cum ar fi cei de listare, cei de poziționare a produselor pe platformă și să limiteze intervențiile manuale în funcționarea algoritmilor relevanți.

În același timp, compania trebuie să dezvolte modificări ale structurii organizaționale, să creeze un sistem de gestionare a datelor colectate și stocate prin intermediul platformei, astfel încât accesul la aceste date agregate să se realizeze în mod nediscriminatoriu. Totodată, Dante trebuie să-și îmbunătățească politica de soluționare a plângerilor, prin crearea unui set de bune practici în administrarea relației cu participanții la platformă.

Reamintim că, din acest an se aplică Regulamentul european (2019/1150) privind promovarea echității și transparenței pentru companiile care utilizează serviciile  platformelor online și a motoarelor de căutare online. Regulamentul, numit și Platform to Business – P2B, urmărește crearea unui mediu online competitiv, echitabil și transparent prin impunerea unui set de obligații specifice. Astfel, printre altele, Regulamentul prevede că platformele online trebuie să afișeze „termenii și condițiile” de utilizare, să se asigure că sunt ușor accesibile pentru firmele utilizatoare pe parcursul tuturor etapelor relației comerciale și să prezinte în mod transparent situațiile și condițiile în care pot suspenda, sista sau în care pot impune alte restricții privind furnizarea de servicii către companiile utilizatoare. De asemenea, platformele online trebuie să afișeze informații generale privind modul în care termenii și condițiile afectează proprietatea și controlul drepturilor de proprietate intelectuală ale firmelor utilizatoare.

Poziția eMAG privind rezultatul investigației Consiliului Concurenței

eMAG și Consiliul Concurenței au ajuns la o înțelegere comună privind faptele investigate, aferente perioadei 2013 – iunie 2019. eMAG a colaborat cu autoritatea de concurență pe tot parcursul investigației și a pus la dispoziție, în mod transparent, dincolo de obligația legală de a coopera, toate datele și informațiile privind modul de funcționare a platformei Marketplace pentru o înțelegere completă a acestui nou model de comerț electronic.

Platforma eMAG a funcționat în primii 12 ani de activitate doar cu vânzare directă. Apoi, treptat, prin platforma eMAG Marketplace, partenerii au avut posibilitatea să își vândă produsele, în baza unor reguli care au fost adaptate din mers, pe măsura ce platforma a evoluat. Concomitent cu plata amenzii, compania și-a asumat voluntar o serie de măsuri în fața autorității de concurență, prin care regulile și algoritmii vor fi mult mai transparenți. Astfel, perspectivele de dezvoltare ale partenerilor vor crește prin predictibilitate, acces la date și o soluționare rapidă a problemelor.

„Viteza cu care am dezvoltat platforma eMAG nu a fost lipsită de erori, însă am învățat de fiecare dată din ele și ne-au ajutat sa adaptăm modelul. Procesul de dezvoltare a platformei a presupus de multe ori soluții rapide în interesul clienților, dar unele dintre ele au fost impredictibile pentru alte părți implicate în platformă. Deși izolate, aceste situații au generat îngrijorări ale autorității de concurență, împreună cu care am depus toate eforturile pentru identifica un mod foarte predictibil, transparent și echilibrat prin care toate părțile să poată beneficia de avantajele unei platforme de comerț online, iar clientul să rămână prioritatea noastră. Chiar dacă am primit o sancțiune, luăm partea bună din aceasta experiență: am învățat cum să oferim un serviciu foarte bun în același timp și clienților, și partenerilor din Marketplace, printr-un sistem de reguli și algoritmi îmbunătățiți permanent, bazându-ne pe tehnologie. Astfel, clienții beneficiază de servicii inovatoare care le salvează timp și bani, iar partenerii beneficiază de oportunități majore de dezvoltare, în România și în țările din jur,” a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG.

amenda consiliul concurentei dante international emag
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Telegram Copy Link
editor

    Related Posts

    IT&C

    Business Breakfast dedicat transformărilor profunde pe care noile tehnologii le generează în economia reală, la CCI București

    23/05/2025
    Auto/Transport

    Lista importatorilor auto la care Consiliul Concurenței a declanșat investigații privind posibile înțelegeri de preț

    20/05/2025
    IT&C

    A murit Liviu Drăgan – Pionier al tehnologiei românești și vizionar în inteligența artificială

    08/05/2025
    Auto/Transport

    Consiliul Concurenței a declanșat o investigație pe piața lucrărilor de semnalizare rutieră

    07/05/2025
    IT&C

    Consiliul Concurentei analizeaza preluarea Telekom Romania Mobile Communications S.A. de catre Vodafone Romania S.A. si a unor active ale companiei de catre Digi Romania S.A.

    11/12/2024
    Fără categorie

    Investigație a Consiliului Concurenței privind posibile înțelegeri anticoncurențiale pe piața comercializării de articole sportive

    10/12/2024
    Add A Comment

    Comments are closed.

    Cele mai noi

    Investiție de importanță strategică pentru România realizată de Eco Sud SA București, 8 iulie 2025

    08/07/2025

    De ce este important să montezi corect aparatul de aer condiționat pentru eficiență maximă?

    08/07/2025

    O VESTE BUNA: Mobilierul istoric revine in Gradina Cismigiu

    07/07/2025

    Vată minerală injectată: revoluția izolațiilor termoizolante pentru case eficiente și confortabile

    07/07/2025
    Populare

    ASTA DA ALERTA! SI INCONSTIENTA! Femeie din Bucuresti suspecta, ulterior confirmata cu coronavirus, si-a trimis ieri fetita la scoala!

    11/03/2020

    CCIR și Ambasada Republicii Coreea în România continuă dialogul economic pe teme investiționale

    20/11/2024

    Ambasadorul Romaniei in SUA, in vizita la ICR New York

    25/09/2021
    curs competente antreprenoriale
     
    Facebook X (Twitter) Pinterest Vimeo WhatsApp TikTok Instagram

    Parteneri

    • Primar PH
    • Ardeal Business
    • Brașov Business
    • Constanța Business
    • Craiova Business
    • Iași Business
    • Prahova Business

    Parteneri

    • Teo Smile
    • Teo Smile Blog
    • Stoma 24
    • Prahova Medicala
    • News Medical
    • Teo Smile Kids
    • Fotbal Prahovean

    Parteneri

    • 10 Travel
    • Gold Travel
    • Locații de Top
    • Construcții Smart
    • 24 Cars
    • Reușita TV

    Subscribe

    Abonează-te pentru a primi cele mai noi știri

    © 2025 București Business By Reusita Business Group. Toate drepturile rezervate.
    • Politică de confidențialitate
    • Termeni și condiții
    • Publicitate
    • Contact

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.