În urmă cu câțiva ani, agențiile de marketing au început să promoveze companiile cu care colaborau sub formă unei nevoi masive de conținut. Astfel, într-un moment în care toată lumea publică online cât mai mult conținut, Google a tras un semnal de alarmă: există prea mult conținut și va începe să facă diferența între conținutul de calitate și cel de umplutură, scris doar pentru SEO. Astfel, algoritmii Google s-au schimbat și acum se pune accentul mai mult pe calitate decât pe cantitate.

În urmă acestei schimbări, multe persoane au renunțat la content writing deoarece nu mai era atât de ușor să redacteze conținutul deoarece toți clienții au subliniat importanța calității textului, a informației. Companiile nu mai sunt dispuse să plătească pentru conținut de ”umplutură”,  ci se axează pe calitate, originalitate și captarea atenției publicului, astfel încât să ii atragă și să ii convingă să urmărească postările.

Care sunt cele mai importante atribuții pe care le are un content writer?

Conținutul trebuie să aducă un plus de valoare unei companii, indiferent dacă este vorba despre text, imagine, video, animație etc. Drept urmare, un content writer foarte bun trebuie să fie înzestrat cu o serie de calități pentru a putea face diferența și să atragă atenția companiilor pentru a-i fi solicitate serviciile.  Un conten writier bun e educat, a citit, a urmat cursuri online sau fizice de content writing, curs de copywriting,  UX, poate chiar SEO.

Cele mai importante atribuții pe care le are un content writer sunt următoarele:

  • Face research pentru a se familiariza cu website-ul clientului, brand-ul, produsele și serviciile promovate
  • Face cercetare pentru a identifica publicul țintă
  • Revizuiește conținutul publicat de client
  • Realizează un plan de content marketing
  • Stabilește un plan editorial pentru blog și rețelele de socializare
  • Stabilește tipurile de conținut care sunt necesare
  • Realizează un plan de cuvinte cheie
  • Prezintă planurile clientului în vederea aprobării
  • Se documentează pentru fiecare topic abordat
  • Realizează elementele grafice specifice conținutului
  • Include link-uri relevante
  • Publică conținutul creat
  • Coordonează sau implementează activități de promovare
  • Răspunde la comentarii sau întrebări din partea cititorilor
  • Adaptează conținutul conform feedback-ului primit de la clienți

Ce trebuie să ofere clientului un content writer bun?

O tendința negativă care se observă la noi în țară și care încurajează content writing-ul mediocru este aceea că multe companii apelează la serviciile acestora doar pentru o parte a întregului mix de conținut. Cu alte cuvinte, sar peste prima etapă, cea de research și solicită content writerului doar să redacteze articolele și să le livreze. Însă, fără un plan bine conceput încă de la început un content writer nu știe exact dacă tipul de conținut pe care îl livrează aduce și rezultate. Astfel, datorită acestui lucru și relația dintre content writer și client este una de scurtă durata. Compania solicită conținutul, content writer-ul livrează și întreaga colaborare se încheie în acest punct.

Relația dintre client și content writer trebuie să fie de durata, să implice muncă, research și să aducă rezultate bune pe termen lung. Tocmai de aceea este important că un content writer să fie înzestrat cu o serie de calități precum:

  • Să aibă cunoștințe de strategie și planificare
  • Să știe să facă o cercetare
  • Să fie bine organizat și pragmatic
  • Să fie orientat către rezultate
  • Să aibă abilități de scriere și interpretare
  • Să aibă cunoștințe de baza în webdesign și editare grafică
  • Să aibă abilități de lucru în echipa
  • Să aibă cunoștințe avansate de marketing online
  • Să fie capabil să folosească mijloacele de promovare online
  • Să aibă noțiuni de baza în utilizarea WordPress
  • Să aibă cunoștințe medii despre SEO
  • Să aibă o gândire creativă și echilibrată
  • Să aibă inițiativa și să propună mereu idei noi

Așadar, nu este chiar ușor să fii un content writer bun și capabil să livreze un serviciu complet de content marketing. Pentru a putea să facă toate aceste lucruri este nevoie să se pregătească în mod constant, să se documenteze, să învețe și chiar să facă anumite cursuri pentru a putea să se ridice la nivelul așteptărilor.