Sursa foto: https://pixabay.com/photos/paper-business-finance-document-3213924/

Urmând un curs business analyst, persoanele pasionate de domeniul financiar şi de managementul riscurilor cu siguranţă vor avea un progres semnificativ în domeniul lor, îndeosebi pentru cei care au calităţi analitice. Un business analyst este o persoană proactivă, care găseşte rezolvări şi soluţii indiferent de situaţie, care comunica eficient şi ţinteşte întotdeauna spre mai sus.

Ce roluri ai în calitatea de business analyst?

În calitatea de business analyst, în urma promovării cursului, obţinerii diplomei şi angajării într-o companie de specialitate, un specialist business analyst va avea următoarele obligaţii şi responsabilităţi:

·                  să adune şi să gestioneze datele şi informaţiile despre procesele de business, propunându-şi strategii de îmbunătăţire;

·                  să asiste la interviuri şi să pregătească staff-ul în business şi strategie;

·                  să analizeze informaţiile financiare, legate de salarii, de consumabile şi de rapoarte de business;

·                  să poată dezvolta soluţii, tehnici şi de asemenea practici ce îmbunătăţesc flow-ul afacerilor şi cifra de afaceri;

·                  să recomande schimbări ce pot fi adoptate pentru a fi implementate în vederea obţinerii unui mai bun echilibru financiar şi organizaţional;

·                  să prezinte rapoarte financiare în ședințe de bord;

·                  să ofere garanţia că toate schimbările propuse şi funcţionează.

Ce calificări şi ce beneficii obţii în urma cursului de business analyst?

În urma cursului de business analyst, cei care optează pentru această soluţie trebuie să aibă următoarele calificări:

·                  să manifeste disciplina şi dorinţa de dezvoltare personală şi profesională, precum şi un puternic angajament în organizaţie;

·                  să preia iniţiativa şi să aibă abilităţi de leadership, implicându-se în activităţi extracurriculare;

·                  să manifeste interes în vederea gestionarii afacerilor şi soluţionării problemelor apărute;

·                  să aibă abilitatea de a comunica idei complexe verbal şi în scris;

·                  să fie curios, deschis, empatic, plin de resurse, să aibă cunoştinţe tehnice şi să prefere lucrul în echipă.

Beneficiile obţinute în urma cursului de business analyst fac referire la:

·                  îmbunătăţirea calităţilor analtice şi posibilitatea de a recomanda soluţii;

·                  îmbunătăţirea stilului de comunicare şi gestionarea problemelor orgnizationale;

·                  perfecţionarea skill-urilor interpersonale;

·                  îmbunătăţirea capacităţii de a rezolva probleme şi de a găsi soluţii;

·                  optimizarea şi eficientizarea capacităţilor de management al timpului;

·                  obţinerea unei vaste experienţe în domeniu.

Rolul analistului de afaceri

Rolul analistului de afaceri într-o companie este acela de a se dovedi un agent al schimbării, de a facilita procesul de schimbare şi implementare a soluţiilor, de a identifica şi de a defini soluţia care să maximizeze beneficiile şi să reducă costurile.

Mai mult decât atât, analistul de afaceri este implicat pe toate nivelurile funcţionale ale companiei şi are o contribuţie semnificativă în procese ce fac referire la definirea şi implementarea strategiei şi la definirea obiectivelor şi cerinţelor de business. Mai mult decât atât, un business analyst va funcţiona şi va acţiona ca şi un mediator, facilitând comunicarea între departamentele companiei, între acţionari şi reprezentanţii business-ului şi între diferiţi acţionari.