Mulți deținători de business-uri online fac greșeala să apeleze la servicii SEO pentru a corecta sau salva ce se mai poate în urma unor erori, spre exemplu un site puțin funcțional, o campanie PPC deficitară sau zero investiții în brand și în calitatea produselor oferite.

În schimb, Search Engine Optimization este o activitate care ar trebui începută odată cu lansarea e-shop-ului sau, mai bine spus, chiar înainte. Research-ul de cuvinte cheie, arhitectura de link-uri și auditul SEO sunt esențiale, pentru ca optimizarea on page și off page ulterioare să fie eficiente.

Parcurgând acest articol în continuare, vei afla ce poți cere și ce nu poți cere de la o firmă care oferă servicii SEO (iAgency este unul dintre cele mai bune exemple, întrucât are o experiență îndelungată și un portofoliu vast de clienți, naționali și internaționali, din domenii variate.

servicii seo

Ce îi poți cere unei firme care oferă servicii SEO?

1. O strategie pe termen mediu și lung. Trebuie să înțelegi că, spre deosebire de PPC, roadele investiției în SEO (rezultatele organice, neplătite, afișate de Google) nu se văd chiar imediat, ci într-un termen de 3 până la 6 luni, însă sunt mult mai durabile. Cu alte cuvinte, dacă fundația este solidă, poți avea încredere că tot ce se va construi în timp va rezista, iar creșterea va fi una constantă, nu exponențială din primul moment. Astfel, business-ul tău va crește în mod garantat de la an la an;

2. Calitate, cantitate și consecvență. O agenție de marketing online profesionistă nu va face rabat nici la calitatea muncii sale (texte pentru site, comunicate de presă și advertoriale, partea tehnică etc.), nici la cantitate și va fi caracterizată de consecvență, întrucât numai prin seriozitate și un volum lunar mai mult sau mai puțin fix, în funcție de necesități, se pot atinge obiectivele stabilite;

3. Să anticipeze anumite schimbări. Unul dintre aspectele care diferențiază o agenție SEO de top de celelalte este reprezentat de experiență și de capacitatea de a se adapta la schimbări, ba mai mult decât atât, să și anticipeze unele dintre acestea. În prima categorie intră algoritmii Google, care pot schimba „regulile jocului” (criteriile care contează cel mai mult pentru ranking), iar, în cea de-a doua, optimizarea pe keyword-uri care nu au încă un număr foarte mare de căutări, dar ar putea „exploda” pe viitor. Un alt exemplu în acest sens îl reprezintă și anumite schimbări în domeniul de activitate al business-ului tău (prin urmare, agenția ar trebui să ofere și consultanță, nu doar servicii SEO).

Ce NU îi poți cere unei firme care oferă servicii SEO?

1. Să ajungi direct pe locul 1 și să rămâi acolo definitiv. În schimb, nicio agenție de marketing online din lume nu îți poate garanta că vei ajunge din ziua 0 pe primele poziții în Google, pe cuvintele cheie targetate, ca în cazul campaniilor PPC. Motivele sunt lesne de înțeles și țin de criteriile pe care cel mai mare motor de căutare din lume le urmărește în procesul de ranking (iar vechimea site-ului, un număr mare de backlink-uri și un conținut „stufos” sunt printre cele mai importante);

2. Să „elimine” total competiția. Nu în ultimul rând, trebuie să înțelegi că, foarte probabil, competiția apelează și ea la Search Engine Optimization (însă, dacă nu o face sau colaborează cu o agenție mai puțin pricepută și nu dispune de la fel de mult brand awareness, rezultatele nu vor fi la fel de bune ca ale tale, întrucât „armele” sunt aceleași). Mult succes și nu ezita să începi chiar acum colaborarea cu o firmă specializată, întrucât clienții, angajații, dar și… vistieria business-ului tău îți vor mulțumi cât de curând!

(P)