Jurizarea pentru competiția „Centenar Creativ 2022”, ediția a doua, organizată de Muzeul Național Cotroceni și dedicată aniversării a 100 de ani de la încoronarea Suveranilor României Mari la Alba Iulia (15 octombrie 1922)s-a încheiat. Concursul s-a adresat artiștilor și creativilor din România, care au fost invitați să reinterpreteze elemente reprezentative pentru Centenarul Încoronării și să creeze obiecte cu potențial de suvenir.

Până la 1 septembrie 2022, data limită, au fost înscrise în concurs peste 30 de propuneri de obiecte dintre cele mai diverse și mai inovative. Deși a avut o sarcină dificilă, juriul a desemnat câștigătorii celor 4 premii în valoare de 10.000 de lei fiecare:

  • Mihaela Speranța Cherciu – Inima României Mari
  • Diana Ioniță – EDEL, trei zile de poveste
  • Alice-Elena Protopopescu –  Egalitate
  • Andrei Tache –  Caietele încoronării

Anul acesta, Muzeul Național Cotroceni va oferi și un premiu de originalitate, în valoare de 5.000 de lei, artistului Gelu Viorel Florea pentru obiectul propus – Crucea Încoronării 1922 – 2022.

Cei cinci au la dispoziție o lună pentru realizarea unei mini-serii a produselor declarate câștigătoare. Muzeul Național Cotroceni va promova ulterior obiectele în cadrul unor microexpoziții. De asemenea, obiectele declarate câștigătoare vor fi comercializate la magazinul de prezentare al muzeului.

Juriul „Centenar Creativ” a fost format din specialiști din domenii relevante pentru proiect – design de obiect, design grafic, muzeologie, management cultural: Andrei Borțun, inițiatorul Romanian Design Week; Diana Toboșaru, designerul brandului Anayd Blu şi câştigător Cotroceni Creativ (2017) și Centenar Creativ (2018); Constantin Goagea, arhitect și fondator al Asociației Zeppelin; Alexandra Mihailciuc, arhitect și scriitor; Ana-Maria Ludatșer, director general Muzeul Naţional Cotroceni; Bianca-Maria Bălșan, Șef Serviciu Programe Culturale și Eduaționale, Muzeul Național Cotroceni.

Proiectul de anul acesta continuă și dezvoltă concursurile „Cotroceni Creativ” și „Centenar Creativ” desfășurate în 2017, respectiv 2018 de Muzeul Național Cotroceni și promovează colaborarea dintre instituţiile muzeale şi reprezentanții industriilor creative.

Printre partenerii media ai Muzeului National Cotroceni se numara si București Business.