“Cred că Bucureștiul trebuie să devină un oraș al oamenilor, nu al mașinilor. Un oraș în care să te poți mișca ușor, sigur și liber – inclusiv pe bicicletă. De aceea, pentru mine, finalizarea Masterplanului Velo este un moment important. După luni de muncă, consultări și dezbateri, documentul este gata și îl voi transmite în curând Consiliului General al Municipiului București pentru aprobare.
Masterplanul Velo propune o rețea coerentă de piste pentru biciclete care va lega locuințele de locurile de muncă, școli, instituții, zone comerciale. E o infrastructură gândită ca parte integrată din dezvoltarea urbană.
Realizarea rețelei se va face prin colaborare – Primăria Capitalei împreună cu cele 6 primării de sector. Urmează aprobarea în Consiliul General, apoi începem elaborarea studiilor de fezabilitate.
Siguranța este prioritatea absolută – atât pentru bicicliști, cât și pentru pietoni și șoferi. Știu că mulți oameni își doresc să meargă cu bicicleta, dar n-o fac pentru că nu se simt în siguranță. Acest plan își propune să schimbe exact asta.
*Până în 2035, ne-am propus:
-150 km de trasee principale
-415 km de trasee secundare
+ facilități esențiale: rastele, parcări, reglementări clare, trasee sigure și bine structurate
Știu că nu se schimbă totul peste noapte, dar Masterplanul Velo este un început serios și asumat. Un pas real spre un oraș în care bicicleta devine parte din viața de zi cu zi”, informează primarul general, Stelian Bujduveanu.
Principalele trasee de piste pentru biciclete propuse de municipalitate sunt:
– „Floreasca – Pipera – ZOO Băneasa” – 16,23 de km (ar lega Nordul de centrul Capitalei. Acesta ar conecta și traseele deja existente de pe Șoseaua Pipera și Fabrica de Glucoză/Petricani)
– „Dimitrie Cantemir – Obregia” – 6,65 km (ar lega zona centrală de sud, făcând și conexiunea cu Parcul Tineretului).
– „Bucureștii Noi” – 8,91 km (ar face legătura între zona de nord-vest și Piața Victoriei, făcând și conexiunea cu Parcul Regele Mihai I. De asemenea, ar conecta și traseele deja existente de pe Șoseaua Kiseleff, Bulevardul Aviatorilor și Piața Victoriei (care continuă în Calea Victoriei).
– „Victoriei – Giurgiului” – 3.97 km (ar lega centrul orașului și Șoseaua Giurgiului, deservind și Parcul Carol. De asemenea, ar conecta și traseele existente de pe Calea Victoriei, Splaiul Independenței și Șoseaua Giurgiului).
– „Colentina – Carol I” – 6,11 km (ar conecta centrul de zona de nord-est. De asemenea, va conecta și traseul existent pe Strada Petricani).
– „13 Septembrie – Ghencea” – 7,46 km (ar urma să conecteze centrul de zona de vest. De asemenea, ar face conexiune și cu traseele existente de pe Calea Victoriei, Splaiul Independenței și Prelungirea Ghencea).
– „Pantelimon” – 7,19 km (ar face legătura între centru și zona de est).
– „Drumul Taberei – Elisabeta” – 7,76 km (ar urma să conecteze centrul de zona de vest).
– „Traseul Liniei” – 14,94 km (ar urma să facă legătura între vest și sud. De asemenea, se va conecta cu traseele existente pe Splaiul Independenței și în Parcul Liniei).
– „Semicircular” – 8,88 km – Ar lega Cartierul Cotroceni și Piața Muncii, conectând și Piața Victoriei – Ștefan cel Mare – Obor. În plus, s-ar conecta și cu traseele de pe Splaiul Independenței, Strada Buzești, Calea Victoriei și Bulevardul Decebal.
– „Splaiul Independenței” – 3,63 km (ar urma să facă legătura intre infrastructura existentă pe Splaiul Independenței și Lacul Morii).