Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu a fost finalizată. În aceste zile au loc ultimele teste dinamice ale podului peste râul Dâmbovița, folosind camioane de mare tonaj.
Primarul General, Gabriela Firea explică: „Acest obiectiv de investiții se numără printre proiectele de infrastructură pe care le-am găsit, în 2016, complet blocate! Sâmbătă, 11 iulie, acesta va fi deschis traficului rutier!
Lucrările au început în urma cu zece ani, dar primele intenții legate de acest proiect datează de acum 13 ani.
Finalizăm toate marile proiecte pe care le-am preluat în 2016.
În anul 2016, pentru acest obiectiv de investiții nu erau făcute exproprierile necesare, iar studiul de fezabilitate era prost întocmit și nu ținea cont de toate condițiile din teren. Nu s-au luat în calcul nici măcar liniile de înaltă tensiune din zonă.
Am dispus relocarea tuturor rețelelor, finalizarea exproprierilor, întocmirea unui studiu de coexistență între Enel și Transelectrica și încheierea unui contract de proiectare și execuție prin care să se înalțe liniile de tensiune. De asemenea, având în vedere că din proiectul tehnic lipseau semaforizarea și iluminatul public am contractat și finalizat aceste lucrări. Prin deschiderea traficului pe acest pasaj mai facem un pas în ce ne-am propus: să unim Nordul cu Sudul Capitalei.”
Trebuie știut că străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu a presupus lărgirea bulevardului Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens, construirea unui pasaj peste Dâmbovița și a două poduri la nivelul solului peste râu. Proiectul are o lungime totală de 2,4 kilometri, numai podul de 141 de metri fiind cel mai lung existent peste râul Dâmbovița.
Lucrările la prima etapă au fost realizate de asocierea Delta ACM – Eurovia – Search și au costat aproape 20 de milioane de euro.
Consilierul Primarului General, Marius Coaje: „Pentru a fi complet, acest proiect are nevoie și de etapa a doua care înseamnă lărgirea la trei benzi pe sens a străzii Iuliu Hațeganu, între pasaj și Calea Vitan. A fost întocmit studiul de fezabilitate, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici și s-a stabilit culoarul de exproprieri. Avem proiectul tehnic și așteptăm predarea unui teren de la Ministerul Apărării Naționale”.
Noua arteră va avea o lungime de 1,3 kilometri, 6 benzi și 3 stații de autobuz. Lucrările se estimează că vor costa aproape 15 milioane de euro.
Ionel Pirpiliu, Delta ACM: „Primăria Capitalei ne-a ajutat foarte mult în deblocarea acestui proiect, în relația cu celelalte instituții, cum ar fi Transelectrica. Aș vrea să menționez că, de la Revoluție, după pasajul Basarab, acest proiect e cel mai amplu realizat în București – compus din două poduri și un pasaj peste Dâmbovița – ce creionează un inel sud-est, vizavi de inelul sud-vest, făcut de Pasajul Basarab”.
Eugen Ghiță, reprezentantul Consitrans, consultantul proiectului: „Pe lângă cele menționate de constructor au fost alte probleme ale rețelelor de utilități din zona, și anume RADET, Enel care au avut o rețea de cabluri care a necesitat relocare.
Obiectul principal a fost supraînălțarea rețelei Transelectrica, pe care, cu ajutorul Primăriei Capitalei, am reușit să îl realizăm! Am făcut și studiul de coexistență între Enel și Transelectrica, astfel încât, în decurs de 6 luni s-a realizat supraînălțarea, lucru ce a permis finalizarea rampei pasajului și darea în folosință a întregului obiectiv”.