Oare… cine își mai amintește?!

Pe 13 septembrie 1872 s-a inaugurat Gara de Nord București.

Potrivit memoriei vremurilor, piatra de temelie a gării a fost pusă la 10 septembrie 1868, în prezența lui Carol I, pe un loc ales de domnitor.

Primul nume a fost Gara Târgoviștei ( denumirea a fost în vigoare din 13 septembrie 1872 până în 1888).

*Din această gară pleacă și sosesc zilnic aproape 200 de trenuri (numărul acesta este mai mare iarna și vara când se pun în circulație trenuri suplimentare spre litoral și Valea Prahovei). Gara servește trenurilor Căilor Ferate Române și celor ale companiilor feroviare internaționale.

București Nord este capătul liniei și are un număr de opt peroane și paisprezece linii.

Din Gara de Nord se poate ajunge direct la Aeroportul Internațional Henri Coandă, cu trenul operat de compania CFR Călători.

Gara este deservită de diverse rute de autobuze (liniile 105, 123, 133, 178, 182, 205, 282), troleibuze (liniile 62, 65, 79, 85, 86, 93, 96, 97), tramvaie (44, 45, 46), o linie expres (780) care face legătura cu aeroportul internațional Henri Coandă și de o stație de metrou, aflată pe magistralele M1 și M4 (cap de linie).

foto: Bucurestiul de Altadata/Facebook