In anul 2022, AJOFM Buzau, alaturi de AJOFM Bihor, a avut onorabila responsabilitate
de a reprezenta Serviciul Public de Ocupare din Romania, in calitate de Agentii Teritoriale in monitorizarea obiectivelor trasate de Comisia Europeana, in vederea realizarii de catre aceasta a Raportului de tara;
In urma acestui audit, din cele 6 obiective monitorizate, 4 s-au concretizat in puncte tari, iar 2 au fost validate cu recomandari;
De asemeni, in urma acestui audit, au fost preluate exemple de bune practici:
– Serviciul public de ocupare dupa client si nu clientul dupa serviciul public;
– Punctele de lucru teritoriale din judet sunt privite ca agentii judetene;
– Contracte de performanta semnate anual cu fiecare unitate locala;

  • La evaluarea lunara la 10 luni, a indicatorilor de performanta manageriala, parte a contractului semnat cu ANOFM, AJOFM Buzau ocupa locul 1 pe tara;
    – Inca de la sfarsitul lunii septembrie, AJOFM Buzau a incheiat Planul de Formare profesionala, propus si aprobat pentru anul 2023 – 32 cursuri realizate cu 454
    cursanti;
    – Planul de Formare Profesionala a fost defalcat pe unitati locale, cursurile s-au derulat in bazinele de ocupare, s-au evitat costuri suplimentare cu transportul si s-a raspuns concret nevoii de calificare a agentilor economici din fiecare bazin de
    ocupare;
    – AJOFM Buzau a incheiat protocoale de colaborare cu toate centrele regionale de
    formare profesionala din tara(CRFPA-uri) – 28 de cursuri din totalul de 32 fiind realizate cu aceste centre, sumele atrase pentru realizarea planului de formare fiind de peste 310.000 lei;
  • Pentru a crește rata de ocupare a persoanelor înregistrate, am continuat si in anul 2023
    implementarea procedurilor din domeniul de activitate si am implementat noi proceduri, ceea ce a dus la:
    * Fiecare coleg are o adresa de mail pentru comunicarea online;
    * Fiecare persoana ce solicita un serviciu agentiei se poate inregistra prin transmiterea online a cartii de identitate si a actului de studii, eventual si a actelor eliberate de catre angajator;
    * S-a schimbat modul de lucru cu șomerii indemnizați în sensul în care fiecare
    agent de ocupare să răspundă de un număr de șomeri (100) pe care îi
    acompaniază de la înregistrare și până la ocuparea unui loc de muncă;
    * Zilnic, se intersecteaza ofertele de locuri de muncă vacante cu structura de calificări a persoanelor în evidență și nivelul de ocupabilitate și se expediaza scrisori de repartizare a locurilor de muncă vacante către aceștia;
    * S-au semnat contracte de performanță individuale in care sunt prevazute sarcini concrete de realizat pentru fiecare angajat al AJOFM;
    *Implementarea acestor proceduri a facut ca rata somajului la 31.10.2023 sa fie la nivelul judetului Buzau de 5,24%, procent ce se incadreaza in targhetul prognozat la finele anului 2022, pentru finalul anului 2023, respectiv 5,30%;
    In continuare, prezentam Principalele caracteristici ce definesc Piata fortei de munca in
    anul 2023 – SINTEZA
    Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Buzau este organizata si functioneaza
    potrivit Legii nr.202/2006, a Statutului A.N.O.F.M. aprobat prin H.G. nr.1610/2006, a regulamentului-cadru de organizare si functionare precum si structurilor organizatorice aprobate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, avind si exercitind atributiuni specifice pe piata fortei de munca de:

  • Masuri active:
    * mediere, informare si consiliere profesionala, profilare,
    * formare profesionala,
    * subventionare locuri de munca create pentru persoane cu varsta peste 45 ani,
    tineri NEETs, persoane ce mai au 5 ani pina la pensie, absolventi,
    * implementare programe europene de combatere a somajului;
    * EURES;
    * executare silita;
    * control masuri active.

  • Masuri pasive – inregistrarea persoanelor in cautarea unui loc de munca, plata
    indemnizatiei de somaj
    Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Buzau are urmatoarea organizare in
    teritoriu :
    Agentia Locala Buzau – in municipiul Buzau, str.Pacii, nr.29 parter, tel.0238/720229;
    Punct de lucru Rm. Sarat – in municipiul Rm. Sarat, str.Plt. Torcaru, nr.12bis,
    tel.0238/562855
    Punct de lucru Patarlagele – in orasul Patarlagele, bl. C1, parter, tel. 0238/550493
    Punct de lucru Pogoanele – in orasul Pogoanele, str.Libertatii, bl.4, parter, tel. 0238/552361
    Punct de lucru Nehoiu – in orasul Nehoiu, str. Mihai Vitezul, nr.3 bis, bl. 30/31, parter,
    tel. 0238/554545
    Centrul de Formare Profesionala – in municipiul Buzau, str. Pacii, nr. 29, tel. 0238/727913
    Sediul central se afla in municipiul Buzau, str. Ion Baiesu, bl. 3A, parter, tel/fax 0238/713216