Vasul a fost construit la IHI Aioi / Japonia, numar de santier 2.370, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii ianuarie 1975.
A fost folosit de Navrom Constanta pentru transportul petrolului din tarile arabe catre rafinaria de la Midia-Navodari (Petromidia).
Potrivit documentelor vremii, dupa 1990 a ajuns la Petromin Constanta, in urma divizarii Navrom Constanta in cele 3 companii: Petromin, Romline si Navrom.
Din aprilie 1995 a fost inchriat (contract de bare-boat) Histria Shipmanagement srl Constanta. A intrat in reparatii la Santierul Naval Constanta. La finalizarea acestora, in octombrie 1995 i-a fost schimbat numele in HISTRIA SPIRIT, pavilionul arborat fiind cel maltez.
A navigat pana in primavara anului 2003, cand a fost vandut la fier vechi pentru 3,61 milioane USD. A ajuns la Chittagong/ Bangladesh pe 9.06.2003, fiind ulterior dezmembrat.
Cateva caracteristicile ale petrolierului:
– Lungime: 242,11 m, latime: 40,06 m, pescaj: 13,61 m
– IMO: 7372696
– Call sign: YQCU
– 86.105 tdw / 46.889 Gt
– propulsat de un motor fabricat in Japonia, licenta Sulzer, model 7RND90, ce dezvolta 20.300 CP
– viteza maxima: 15,7 Nd
– 3 diesel generatoare: 2 x 760 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 530 KW, 400V 50 HZ CA
– dispunea de 14 tancuri care puteau stoca in total 102.190 metri cubi petrol
– incarcarea/descarcarea se facea cu ajutorul a 3 pompe cu un debit de 2.750 metri cubi/ora
– nave surori: DACIA, CRISANA, MUNTENIA
– foto: Petrolierul BANAT in 1975 – http://ouatib.blogspot.com
– info nava: Cristian Gregoretti