Masterplanul Velo a fost prezentat la ARCUB – Hanul Gabroveni în cadrul unei dezbateri publice la care au participat Matei Damian, arhitectul-șef al municipiului București, Cătălin Aflat, directorul general al Direcției Investiții din cadrul Primăriei Municipiului București, Radu Andronic, directorul general al FIP Consulting – compania care a elaborat documentul, o serie de experți ai Primăriei Municipiului București, consilieri generali, ONG-uri de profil și cetățeni interesați.
ATENTIE: Acest Masterplan propune o rețea extinsă de piste pentru biciclete în București, care va face legătura între zonele rezidențiale și zonele principale de interes, precum locuri de muncă, de educație, zone comerciale sau instituții.
Conform documentului, până în 2035 urmează să fie realizată o rețea majoră de 150 km de piste pentru biciclete și o rețea secundară de 415 km, rețele structurate în 10 trasee principale – Magistrale Velo, trasee secundare, dotări complementare (rastele, parcări), profile tip, reglementări și măsuri de încurajare a utilizării bicicletei ca mijloc de transport urban.
Matei Damian, arhitectul-șef al municipiului București: „Prin acest Masterplanul ne dorim să avem o abordare strategică integrată pentru tot Bucureștiul, care să evite situații în care avem piste care pornesc de nicăieri și duc nicăieri. Această abordare a avut la bază mai întâi o etapă de analiză, în care am identificat ce s-a realizat și care sunt problemele, iar acum ne aflăm în etapa a doua, în care s-a venit cu propuneri, cu o viziune”.
Cătălin Aflat, directorul general al Direcției Investiții din cadrul Primăriei Municipiului București: „Pe acest document se va baza dezvoltarea velo în București în următorii 10 ani, iar principiul de bază al acestui plan este siguranța, atât a bicicliștilor, cât și a pietonilor și șoferilor. Chiar dacă în teorie intervențiile care se doresc a fi realizate par foarte simple, în fapt implică multe modificări, resistematizări ale întregilor zone vizate. După recepția finală și aprobarea sa în Consiliul General, vom lansa procedurile pentru elaborarea studiilor de fezabilitate. Suntem norocoși că odată cu aprobarea documentului vom fi în măsura în care să putem obține finanțări europene nerambursabile pentru realizarea acestor investiții”.
Radu Andronic, directorul FIP Consulting: „Cu siguranță pistele de biciclete sunt parte din soluția mai amplă pentru o mobilitate alternativă. De aceea e foarte important să avem această strategie corelată cu strategia de mobilitate din cadrul PMUD, dar și cu sistemul de transport public. Intermodalitatea cu rețeaua de metrou, cu rețele de tramvaie și cu rețelele de autobuz-troleibuz este foarte necesară și a fost luată în calcul. Plecând de la situația existentă și de la deficiențele constatate, am venit cu un set de propuneri, bineînțeles prioritizate pe baza unor criterii obiective”.
Realizarea Masterplanului Velo a fost coordonată de Grupul tehnic de coordonare MPV, condus de arhitectul-șef al municipiului București, Grup din care fac parte reprezentanții factorilor de decizie din domeniul planificării urbane/mobilității urbane.
Documentul, în forma sa definitivă, va fi supus aprobării Consiliului General al Municipiului București.