Pentru mulți români, 4 martie este o zi ce reactivează temeri și senzații de panică legate de cutremurul din 1977. Începând cu 21:22, timp de 55 de secunde, pământul s-a cutremurat și a lăsat în urmă unul dintre cele mai negre episoade din istoria României.
Cutremurul care zguduia România în urmă cu 42 de ani a însemnat:
– 1.578 de persoane care și-au pierdut viața
– 11.321 de răniți, în principal din cauza prăbușirii clădirilor
– 156.000 de apartamente din mediul urbanși 21.500 de case din mediul ruralau fost distruse sau foarte serios avariate;
– 366.000 de apartamentedin mediul urbanși 117.000 de case din mediul ruralau necesitat reparații;
– Pagube economice totale în valoare de 2 miliarde de dolari, din care 70% în București.
Printr-o campanie lansată chiar astăzi, PAID România (Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale) și-a propus să schimbe lucrurile, trecând, de la teamă, la conștientizare și responsabilitate! Unul dintre obiectivele campaniei PAID România este declararea zilei de 4 martie ca ”Zi Națională de Conștientizare a Dezastrelor Naturale”. Începând de astăzi, românii pot completa pe www.paidromania.ro/4martieun formular de susținere a acestei inițiative!
Pentru realizarea campaniei, pe parcursul anului 2019, se va derula un amplu proiect media, coordonat de agențiile Mullen (pe partea de creație) și Initiative (pe componenta media) care va îmbina strategic elemente și medii de comunicare, astfel încât mesajul campaniei – ”Asigurați, suntem mai puțin vulnerabili” – să se propage cât mai eficient în rândurile proprietarilor de locuințe din România.
Printre elementele pe care le include campania se află:
– Un proiect special de radio care va ajunge la ascultători exact la ora la care, în 1977 începea cutremurul – 21:22 – și care este susținut de 8 dintre marile stații radio din țară
– O componentă outdoor – un mesh original plasat într-una dintre cele mai tranzitate intersecții din Capitală va atrage atenția asupra a ceea ce ar putea însemna urmările unui cutremur
– Un proiect video care va fi lansat curând pe TV și în online
– O amplă campanie în mediul digital.
”Nu ar trebui ignorat faptul că trăim într-una dintre țările cu cea mai mare expunere la riscuri catastrofale și, cu toate acestea, iată că mulți o fac. Studiile efectuate ne arată că românii înțeleg, teoretic, rolul și importanța unei asigurări obligatorii de locuință, dar datele ne demonstrează că numai 19% fac ceva în acest sens – doar atâția proprietari și-au asigurat casele. În acest context, împreună cu echipa Mullen, pornind de la impactul pe care cutremurul din 4 martie 1977 îl are în mentalul colectiv, ne-am propus să generăm o campanie menită să crească nivelul de conștientizare cu privire la riscurile implicate de dezastrele naturale. Am ales cutremurul, pentru că acesta este primul la care ne gândim când vorbim despre catastrofe naturale, dar inundațiile sau alunecările de teren au și ele un impact extrem de important”, declară Nicoleta Radu, Director General, PAID România.
”Studiile sociologice au arătat mereu că locuința este unul dintre bunurile cel mai de preț ale românilor. Alte analize arată că România este una dintre țările cu cea mai mare expunere la riscuri catastrofale. Cu toate acestea, am realizat cu surprindere că doar 19% din locuințele românilor sunt asigurate! Pentru noi, este un semnal că aici este nevoie nu doar de profesioniști în asigurări și în gestionarea riscurilor, ci și de o echipă cu experiență în comunicare și entuziasm când vine vorba de implicare în cauze cu caracter social – cum este echipa noastră de la Mullen”, precizează Marius Tianu, Group Creative Director, Mullen.
Campania PAID România demarează pe 4 martie și se va derula în mai multe etape pe parcursul anului, scopul său principal fiind creșterea gradului de acoperire prin asigurare a fondului locativ din România.
Asigurarea obligatorie de locuinţă (poliţa PAD) costă 10 sau 20 de euro pe an, în funcţie de tipul locuinţei, şi acoperă cele trei riscuri catastrofale – cutremure, inundaţii din cauze naturale şi alunecări de teren. Poliţa PAD poate fi cumpărată de la principalele companii de asigurare – în total, 18 asigurători sunt autorizaţi să emită PAD.