Lotul I din Autostrada de Centură Sud are o lungime de 16,9 km, între Berceni și A2, constructorul desemnat este Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş, iar valoarea contractului este de 830,6 milioane de lei. Lucrările vor fi executate în localitățile: Vidra, Berceni, Popești – Leordeni, Glina și Cernica. Vă reamintesc că autorizația de construire pentru Lotul I, A0 Sud, a fost emisă la 25 noiembrie 2020.

Lucrările la Autostrada A0 au început pe 24 august 2020, iar din 29 octombrie lucrează pe întreg Lotului II al A0 Sud.

„* De aproape jumătate de an am deschis primul șantier pe Autostrada de Centură București A0, Sector Sud, Lotul II, Vidra – Bragadiru, iar de 3 luni și jumătate se lucrează pe întregLotul II al A0 Sud, pentru cei aproape 15 km de autostradă, porțiunea care trece prin localitățile Bragadiru, Măgurele, Jilava, Dărăști, 1 Decembrie, Vidra și Cornetu. Tot anul trecut, am început lucrările și la noul nod rutier dintre A0 și DN5, în zona 1 Decembrie – Jilava.

* Lotul II al Autostrăzii de Centură A0 Sud are o lungime de 16,3 km, pleacă din DN6, realizează intersecția cu DN5 până în zona localității Berceni. Constructorul este Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş, iar contractul are o valoare de 750,8 milioane de lei.

* Lotul III din Autostrada de Centură leagă DN 6, în zona Bragadiru-Cornetu, până la A1 și are o lungime de 18 km. Constructor este Asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading SRL, iar valoarea contractului este de 853,4 milioane de lei. În decembrie 2020 a fost aprobată declarația de proiectare. Se lucrează la proiectul tehnic pentru emiterea autorizației de construire”, vine cu precizări Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în ministerul Transporturilor.

Autostrada de Centură A0 Nord este împărțită în 4 loturi

Din aceeași sursă aflăm că pentru Lotul I al A0 Nord, care se află între A1 și DN1, câștigătorul pentru proiectarea și execuția celor 17,5 km de autostradă a fost desemnat la data de 15 iunie 2020. Este vorba despre compania Nurol Insaat Ve Ticaret A.S. Au fost depuse 4 contestații la CNSC, toate au fost respinse. Curtea de Apel a decis apoi reevaluarea ofertelor.

Pentru Lotul II, de 19 km, aflat între DN1 (în dreptul localității Corbeanca) și DN2 (în dreptul localității Afumați) au fost depuse 11 oferte: două de constructori din România, 3 din Turcia, 2 din Grecia, 2 firme din China, una din Austria și una din Italia. A fost desemnat câștigătorul, respectiv Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade. S-au făcut contestații la CNSC, care au fost respinse. Cei care au pierdut la CNSC pot face recurs la Curtea de Apel.

Pentru Lotul III, aflat între DN2 și DN3, care trece prin localitățile ilfovene Afumați, Găneasa și Pantelimon, câștigător este Nurol Insaat Ve Ticaret A.S. Lungimea lotului 3 este de 8,6 kilometri, valoarea contractului fiind de 428,8 milioane de lei. Au fost depuse 7 contestații la CNSC. Curtea de Apel a decis reevaluarea ofertelor.

Pentru Lotul IV, la data de 18 august 2020 a fost semnat contractul de proiectare și execuție. Este vorba despre tronsonul aflat între DN3 și A2, cu o lungime de 4,47 km, unde câștigător este Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, cu preţul de 312,6 milioane de lei. Se lucrează la realizarea proiectului tehnic.

Trebuie știut că Autostrada de Centură București A0 va avea o lungime totală de 101 km și este parte a unui uriaș proiect european de infrastructură rutieră numit Coridorul 4 pan-european, care traversează România de la Vest la Est, pe direcția Nădlac – Arad – Timișoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța.

Așa cum am promis, în maximum 2 ani (2022), vom finaliza cele 5 pasaje pe actuala Centură a Bucureștiului, respectiv Mogoșoaia, Berceni, Cernica, Domnești și Popești-Leordeni (Olteniței) și, în maximum 3 ani (2023), cele 3 loturi de pe A0 Sud, adică 52 de km din Autostrada de Centură București Sud.

* La înmânarea ordinului de începere a lucrărilor pe Lotul I al A0 Sud a participat și ES Füsun Aramaz, ambasadorul Republicii Turcia în România.