La 15 februarie 1969 pleca din Gara de Nord catre Brasov primul tren remorcat de o locomotiva electrica.

Astfel se deschidea o pagina noua in istoria cailor ferate din Romania: electrificarea.

Tronsonul Bucuresti – Brasov a fost primul tronson de cale ferata electrificata alimentat in sistem 1x25kV – 50Hz prin intermediul a 4 substatii de tractiune amplasate la Chitila, Ploiesti Nord, Valea Larga si Darste. Substatiile de tractiune erau echipate cu unitati de transformare 110/25kV – 16MVA racordate din Sistemul Energetic National.

Demn de știut, de asemenea- substatiile de tractiune Darste, Valea Larga si Ploiesti Nord erau amplasate in vecinatatea statiilor electrice de sistem fiind de tip „comasat” cu acestea.

Mai tarziu, postul de sectionare Predeal s.a transformat in substatia de tractiune Predeal care a fost necesara ca urmare a conditiilor de trafic si de dificultate a traseului.

Din pacate locomotiva electrica care a scris istorie nu mai exista fiind casata.

foto: E-Filatelia