In prezent, orice business existent in mediul online are nevoie de servicii SEO profesionale. Toți consumatorii se bazează pe motoarele de căutare când au nevoie de un serviciu, indiferent ca este vorba despre un cabinet medical, de un restaurant sau de un produs de îngrijire zilnică, îl caută….bineînțeles…pe Google!

Asta înseamnă că indiferent de ceea ce oferă afacerea ta, ai nevoie de servicii SEO profesionale pentru a fi vizibil pe Google, în caz contrar publicul țintă nu te va găsi.

Care sunt cele mai vizibile semne ca site-ul tau are nevoie de servicii SEO profesionale?

1. Nu apare în rezultatele căutării pentru cele mai importante cuvinte cheie

Să presupunem că ai un magazin online care vinde rochii de ocazie. Dacă cauți pe Google cuvinte cheie precum: rochii de ocazie, rochie de ocazie, rochii de seară, rochii elegante, etc. și nu te afișezi în primele zece rezultate, ai nevoie cu siguranță de servicii SEO profesionale precum oferă Agentia SEO IQ.

S-ar putea să te întrebi „Dar care sunt cele mai importante cuvinte cheie pentru business-ul meu?”. Dacă nu știi răspunsul la această întrebare, gândește-te la cele mai importante servicii/produse din portofoliul tău.

2. Nu primește suficient trafic

Cu instrumentele gratuite de la Google, Google Analytics și Google Search Console poți monitoriza traficul organic de pe website-ul tău. Traficul organic reprezintă numărul de vizitatori care iti descoperă site-ul în căutările organice.

Dacă site-ul tău primește puțin trafic organic, atunci este nevoie să te consulți cu un specialist SEO.

3. Are un număr redus de conversii

Site-ul tău apare în căutările organice, dar utilizatorii care îți ajung pe site nu îți devin clienți?

Pot exista mai multe motive pentru care se întâmplă acest lucru:

  • User Experience slab – este dificil de navigat prin site
  • Targetare incorectă a audientei
  • Site-ul nu este mobile friendly
  • Există un proces greoi de check out
  • Designul site-ului lasă de dorit

Un specialist SEO iți va explica concret care sunt problemele cu care se confruntă site-ului tău si de ce rata de conversie este scăzută.

4. Are probleme de ordin tehnic

Un alt factor care poate afecta traficul organic și numărul de conversii, sunt problemele de ordin tehnic, ce pot include: pagini 404, viteza site-ului, sitemap.xml, robots.txt, conținutul duplicat, link-uri rupte, probleme legate de versiunile de limbi multiple, etc. Este recomandat ca cel puțin o dată pe lună să se efectueze o mini analiză tehnică a site-ului.

Analiza tehnică a site-ului este importantă atât din punct de vedere SEO cat si User Experience. Însă toate acestea pot fi rezolvate prin servicii SEO profesionale.

5. Nu are suficiente backlink-uri

Unul dintre motivele principale pentru care site-ul tău nu se clasifică bine în rezultatele Google poate fi numărul redus de backlink-uri. Cu cât există mai multe site-uri de calitate care fac trimitere către site-ul tău, cu atât acesta are o autoritate mai mare și este mai relevant ”în ochii lui Google”.

Cu ajutorul unor instrumente precum Ahrefs, poți evalua optimizarea off page a site-ului tău și calitatea link-urilor care se conectează la domeniul tău.

6. Nu este receptiv

Chiar dacă site-ul se clasează bine pe anumite cuvinte cheie, însă nu este suficient de receptiv, însemnând că se încarcă greu și este dificil de navigat prin el, atunci vei pierde cu siguranță o parte din clienți.

Totodată, trebuie să te asiguri că acesta oferă o experiență excelentă utilizatorilor ce folosesc dispozitive mobile. Peste jumătate din clienții tăi, îți accesează site-ul de pe telefonul mobil sau tabletă.

7. Nu are o strategie de content marketing

O modalitate excelentă de a îmbunătăți traficul pe site este abordarea unei strategii eficiente de content marketing. Va fi nevoie, fie să îți scrii singur conținutul paginilor, fie să angajezi o agenție care se ocupă cu servicii SEO profesionale, specialiști în marketing de conținut care știu cum să creeze texte de calitate, bogate în cuvinte cheie.

8. Competitorii tăi se clasează mai bine ca tine în SERP

Dacă concurența ta are o poziție mai bună decât tine în rezultatele Google, atunci cu siguranță ai nevoie de servicii SEO. Un specialist poate să efectueze o analiză amănunțită a concurenței și să descopere ce strategie folosesc aceștia. Analiza poate include aspecte precum: vârsta domeniului, profilul de backlink-uri, cuvinte cheie vizate, promovare pe social media, trafic, tehnici de optimizare, etc.

9. Contul de Google My Business pentru afaceri locale nu este optimizat

Dacă cauți pe Google unul dintre serviciile/produsele tale + orașul/localitatea/zona unde le comercializezi/prestezi și nu apari în primele trei rezultate, ai nevoie cu siguranță de servicii SEO.

10. Se bazează doar pe traficul venit din campaniile platite

Dacă te-ai saturat sa plătești campanii de promovare (care sunt din ce în ce mai scumpe) si iți dorești mai mult trafic organic din Google, atunci serviciile SEO sunt pentru tine. Efectele campaniilor SEO se văd pe o perioadă mai îndelungată decât la Google Ads, chiar dacă ai întrerupt colaborarea cu agenția SEO. Site-ul tău va rămâne într-o poziție bună mult timp și va fi mai greu de depășit de către concurență.